Wednesday, October 9, 2013

Bila Puan Besar Demam

Salam

Hari isnin aku dh start sakit tekak,,, sakit yg amat2, yg sampaikan aku x larat gile nk masak, nk bangun,nk buat apapun, siap merengek rengek je.. sakit sgt2.. panas2 je tekak ni.. huhuhuhu nk nangis rasanya,, tapi bebudak tetap aku kena setel,huhuhu.. last2 smlm masa kt opis, aku dh start mengigil.. balik tu confirm aku demam.. nak bangun pun xlarat.. aku gagahkan diri jugak bangun, mandikan bebudak, aku masak megi ayam supaya aku yg demam pun leh makan, aku awal2 ckp kt en asben, aku x dpt masak, sbb aku memang x larat gile dah. huhuhu sadis kan.. erm.. en asben ckp dh dia blik lambat sbb opis dia ada audit,

Bebudak ni skrg kejenya nak mandi kolam je, mandi kolam dlm b,air ha, Nampak x,, xke umah aku mcm grand lexis dah hahaha.. cayalah... so aku mandi sekali time depa mandi kolam tu, nsb kolam pun kecik free beli huggie byk2 ritu.. so pas mandi, aku bg makan megi ayam, pastu buat susu, aku masuk kembar abg dlm buai,, selamat, kembar adik dgn ryan je yg x tido.. last2 aku dh collapse, aku baring pakai sweater, ryan amik selimut dan selimutkan aku.. Nampak tak disitu..

Ryan: Mama,, mama demam ke
Mama: aah mama x larat ni, mama demam, mama msk megi ayam je untuk ryan, sian ryan
Ryan:xpe mama, mama msk sedap, terima kasih mama, mama baring ye, ryan selimut
mama:crying... aku dhs start terharu

Bahkan Ryan siap marah iffat sebab tarik selimut aku, yg iffat dok sibuk nk masuk dlm selimut sbb dia ingat aku nak main2 dgn dia.. tapi aku memang tahap x larat gegila.. huhuhuhu

Kerja.. yup aku tetap dtg kerja even aku x larat pun, sbb aku xnak mc, keje byk. tertinggal sehari abeslah.. sbb kami tinggal kerani 2 orang je.. huhuhuhu

dalam pukl 8.30pm asben balik, bawak aku masuk bilik, and suh aku tido dlm blik.. aku memang x larat dah.. redha e tido.. dalam pukul 10 camtu aku tersedar, aku tengok almari baju bebudak ni abes dipunggahnya baju semua.. adoii bertambah pening kepla mama adik oii.. uwaaaaaaaaaaaaa keje si kembar.. aku jerit panggil en asben, sekali apa lagi.. kenala dua2 nya. terus kena perintah berkurung, aku terjaga pukul 12. aku dh berpeluh peluh masa tu.. so apa lagi aku dok bangun, kemas balik alamri baju tu. basuh bekas makan tu, jemur kain., tidokan bebudak tu semua..elok2 dlm blik. pastu aku layan the voice jab.. huhuhu dlam pukul 1 bru aku tido sampai kepagi. rasa segar sikit bila mlm td dh berpeluh bagai..

Tulah kan, bila kita ni sebagai suri rumah, sakit ke demam ke,, memang kena buat, kalau x memang x jd semuanya, memang boleh ko nk bg je asben ko buat tapi perfect ke, puas hati ke mcm ko buat.. kalau aku.. erm entahlah, sbb dh biasa kot semua aku buat. so bila en asben buat tu, aku redha je, cuma memang byk lemahnya dr lebihnya.. so xleh nk bg 100% marks kan.. hihihi

lgpun bila bdn rasa sakit2 ni, sbanrnya aku suka lawan, lawan camana, aku suka nk Nampak sihat,, sdgkan sbanrnya aku x larat, sbb tu masa aku pregnant even dh sarat pun, aku cuba kuatkan diri, lawan semua yg lemah2 tu.. sbb itu adalah aku,,,, hihihi :)

entri ni xde gambo sbb feel nk letak gambo xde, hahahahha tapi aku suka bila semalam aku Tanya Ryan:

Mama: Ryan kalau mama sakit Ryan kena buat apa
Ryan: Ryan kena jaga adik, jaga mama..

wahhh sentap hati wa beb.. huhihi tq syg.. mama saying anak2 mama sampai nafas terakhir mama

No comments:

Post a Comment