Thursday, January 29, 2015

MAFIST PUTRAJAYA

Salam

Rasanya aku tak cerita lagi pasal tadika rayyan sekarang ni.. actually setelah habis diselidiki dengan sebaiknya.. bahkan dengan segigihnya... akhirnya kami memilih MAFIST a.k.a Muhammad Al Fateh  Islamic School Training (Eh yeke.. tapi yang betulnya dalam bahasa melayu - Tadika Tahfiz al fateh)
kalau salah maafkan saya.. hahahah aku tau MAFIST je.. hihihi

Oklah kenapa aku pilih sini, pastu gigih sungguhlah aku berulang pusing 1 putrajaya.. kenapa?? sebab Tadika ni kat PRESINT 9 , rumah aku P18 dan taska si kembar masih lagikat office aku PRESINT 2 gituuuuuuuuuu..

Actually aku tertarik dengan sylybus pelajaran dia,.,, biasalah nak cari tempat belajar mengaji ke apake sekarang mana dapat susah kot... so aku decide kat sini jela senang...

apa kata aku buat review sikit pasal tadika ni. manalah tau ada yang nak antar anak2 kat sini:


yang ni utk tadika 4thun hingga 6 tahun.. ni brochure aku copy dr BLOG MAFIST . actually dia ada sekali kelas utk KAFA dari darjah 1 hingga darjah 6 ..

dia ada hafazan, dia ada subjek biasa juga.. and totally full lah pakej muslim sejati.. arab bagai..

nanti Rayyan dah Grad dri tadika ni kita review dia plak ye,, sbb x sampai sebulan lagi dia kat sini..

Oh ya untuk bulanan,, aku amik Full day sbb ambik Day Care sekali so total rm340 sebulan.. (masih murah bagi aku berbanding ko anta tadika biasa and pastu ko hantar umah orang) kalau uolss memang parent yang home scholling aku x halang lah.. tapi kalau ko pun jenis xde responsible pada anak.. hentikanlah.. ko bg jelah dia duduk full day dh tentu byk benda dia dapat belajar..

Sebab kat situ cara urus diri pun dia ajar A TO Z ,, means lipat kain, basuh pinggan, mandi, pakai baju, kemas rumah,. semua diorang akan ajar.. solat jemaah.. Rayyan sekarang ambik wudhuk pun pandai.. Adab no 1 diorang tekankan.. x rugipun,,

apapun.. Rayyan dah masuk Fas ke 3 iaitu TADIKA .. so semoga berjaya anakku..

*nanti aku buat review pasal kembar ye.. rasa lama x sembang hal anak2

1 comment:

  1. Boleh bagi review skit? Dah nak setahun...untuk panduan saya sekeluarga...

    ReplyDelete