Saturday, December 15, 2012

Lasagna for HI TEA

Salam

Today macam biasalah kalau dh namanya weekend so jadi fully housewife lah,, hihihiih so mlm td aku buat operasi mengemas rumah abes2an, so siang ni aku cm settlekan kain utk dibasuh dan dilipat dgn kain yg byk tapi ampai limited.. Uwaaaa pastu cuaca pun sejuk2 je..

Pagi ni aku wat breakpast cucur ikan bilis je, and siapkan terus bubur si wiwin, cm bubur telur je harini.. Nanti entri lain ye.. So lunch plak aku buat daging black pepper dgn nasi daging(tp x rs apapun) hahahahha

Pastu masa tgh tgk2 barang kering kat dapur bru pasan ada 3 peket makaroni x guna lgi, actually macaroni ni dpt masa kami join walk for hunger relief, dia bg dgn goodies bag, tu yang ada byk tu.. Aku,en suami dan rayyan. So aku tergerak nak buat Lasagna.. Tambahan pulak ada mozarella cheese yang aku mmg slalu spare, pastu smlm aku ada beli dging bege kat kedai 1 msia. So snang skitlah misi aku, pegi kedai runcit kt rumah utk beli kuah pasta je.. So en suami pun join tgk aku buat.




Mozarella cheese


Sos Pasta

Macaroni yang telah direbus
Aku tumis dulu kuah pasta tu dgn daging bege yang aku dh ramas and hancurkan,, (aku kalau buat spaghetipun jrg gn dging cincang kalau utk jum yg skit, gn dging bege je) so pastu aku layer2kan makaroni,kuahpasta,cheese sebanyak 3 lapisan,, pastu aku bakar dalam 15min.. Perghh makan sampai rasa xnak stop woo.. Sekali hadap je.

Diselang selikan macaroni +sos +cheese
Taruk sos
Tutup Habes dengan cheese
taraaaaaaa

En suami yg kata hanya rasa biasa je terus x stop aku nengok dia makan (maknanya sedap lah kann) hihihihi

So gambo2 ni antara bahan and di waktu penyediaannya.. Sedap weh tambah2 orang yg pengilak cheese macam aku.. Mau repeat lg ni, hihihi kalau pasni aku nak buat pedas skit, and taruk daging byk2 and cheese pun byk2.. Sedapnyaaaaaaaa

Lastly, kalau dh namanya makan pun sedap so rosaklah diet aku kann uwaaaa mujur mlm td kalori byk terbakar sbb aku kemas mengalihkan almari bagai. Hihihi

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment