Wednesday, September 18, 2013

Outstation 2013 - Penang - Trip 2

Salam

orait ni trip ke 2.. konon2 nak gabung dalam 1 entri sekali panjang sangatlah pulak.. hihihi so meh sini continue trip kedua kat entri lain.. hihihi oklah pegi penang sama jugak trip hari ahad.. tapi kalini kami pgi ramai2 cuma.. boss kecik aku pn asrul leh tersilap flight nasiblah dia dpt tukr ke time lain.. hihihi oklah..

8 September 2013-11 September 2013 - Penang

Flight aku hari ahad tu pukul 3.50pm tapi delay ke 4.15pm.. bleh plak kapal terbang lambat hihihi.. so mcm biasa en asben yang hantr ke KLIA.. pastu checkin and pastu makan kfc.. nyum2... pastu jumpa k.mar.. oo lupa nak ckp trip aku kali ni aku sebilik dengan K.Mar.. unit lain. pinjam buat pair bilik dengan aku.. huhuhu so aku ok je. xde hal dengan sapa pun.. hihihi.. so sampai penang dalam pukul 5.30ptg/. pegi hotel,mandi and malam tu kuar makan. malam tu membe bawak aku makan nasi kandar.. pastu g makan jagung bakar kat queensbay.. syurga makan lah kata orang penang ni.. oh my perut.. aku ni kalau bab makan yg jarang2 jumpa ni memang aku gila skit.. hihihihhi nasiblah bdn oiii dh bolat pun..

Oklah Isnin tu start meeting dengan dimulakn Jpn Kedah, 2nd day Jpn Pulau Pinang, 3rd day JPN Perlis.. semua meetng macam biasa abes half day je. hhaha bagus tak boss kecik aku chair.. tapi penang hujan sepanjang hari.. huhu x dpt nk jalan mana2 pun.. hari first kami g beli jeruk pak ali kat sg nibong je,, malam nya JPN Pulau Pnang belanja makan kt Kapitan area Indian Strest.. Roti Naan Cheese dia marveloous gile.. ayam tandoori dia ya allahh sedap wehh.. lembut terasa semuanya.. x tau nak cakp.. aku tgk abg drebar tu makan kambing kari +bryanii Claypot masyallah sedapnya.. kalau aku sengsorang.. mintak mahap ckp.. memang aku continue bedak jugak.. sbb semuapun aku rasa nak makan.. hihihihi ko tengok kan. memang aku spare g penang nak makan sedap2.. huhuhu

Pastu kunun2 nak g Ferighi sekali hujan and drebar nak balik... apa lagi balik tidolah.. Hari kedua disana.. petang tu Pn Zakiah dr BPK nak belanja makan mee udang sg dua.. PAKNGAH MEE UDANG.. eh free apalagik balun.. masa makan naan tandoori aku gak tkg perabih ayam tandoori jpn p.pinang, dia suh aku abeskan., makan mee udang depa suh aku abeskan udang. wahahahahahha aku memang telan je sedap kot.. susah nk dpt hihihi.. pastu kami singgah QUEENSBAY MALL ,, aku teman boss kecik aku.. K.Mar taknak.. nak balik hotel nak tengok Cinta Jannah Katnya.. sabar jelah..
Kami sopink mainan anak.. Puan Boss kecik aku belanja ryan robot transformer,, hihihi tq boss...

Hari Last,, abes meetng kami  balik hotel chekcout kul 12, pastu g beli jeruk-topup balik and pastu g...... Bukit Bendera,, sebenarnya fliht kami lambat.. 7.15 so kenalah habeskan masa yang ada kan.. hihihihih puan boss kecik gak belanaja.. Bukit bendera sekarang dh tukar train lain.. dh laju.. kuranglah feel skit.. kat atas still xde apa2 melainkan meriam and pemandangan P.Pinang...

Otw balik nk ke Lpangan Terbang.. singgah makan kat kassim mustafa. aku pekena last nasi kandar.. OMG lauk2 sume baru masak.. sedap gile.. nasi full licin aku makan.. korang percaya tak.. sebab ni semualah aku dh bolat tau.. semua sebab trip2 outstation ni.. uwaaaaaa.... hihihi sndir yag telan lagi mau salah org len.. sampai kt KLIA kul 8.30 camtu.. en asben amik terus balik.,. sbb fil dh dtg umah aku ambik mil aku.. so aku sampai je umah depa nak balik dah.. hihi tq mak mertua and tok mertua aku yang tolong jagakan anak2 aku sepanjang aku g os.. hihihi

jom review gamboo

oklah.. so tamatlah trip outstation utk tahun ini.. kalau ada rezeki jumpa lagi di tahun hadapan..

p/s: ni jelah cuti tahunan as a housewife.. tido lena tanpa perlu buat susu anak...