Wednesday, September 18, 2013

Outstation 2013 --Sarawak -trip 1

Salam

Oraitt harini baru ada peluang untuk create a entri pasal outstation tahun ni.. hihihi ok jom review k

1-September 2013 - 4 September 2013:Sarawak

1hb bersamaan dengan hari ahad adalah hari trip.. trip kali ni sangat2 thriller aku fly sengsorang.. diulang sengsorang...huhuhuhu rasa nak nangis wehh tapi tidak sekarang.. bangga siot..nasib dlm negara.. hihihi mesti korang nak cakap dlm negara fly sengsorang pun nk kecoh.. hello sukatilah...aku ni jarang2 kot naik kapal terebang... hihihi..

ok meh sini aku cite pasal trip ni.. kebetulan en asben yg antar sampai KLIA.. sebab kan aku sorang2 so en asben bermurah hati dan berbaik hati nak teman aku.. hihi so sampailah kami kat KLIA.. aku sampai awal, sebab en asben kata nk makan kat KLIA aku x kesah janji dia belanja,, boleh tak camtu hihihi.. dh lah dia bg duit belanja lagi mau pau diakan.. eh aku isteri kan,. xsalah hihihi. bukan selalu pun..

Oklah kami sampai dalam pukul 1.30pm.. pastu aku g lah checkin..tetiba.. jeng jeng jeng.. aku xleh checkin.. phuiiiii hangin wehh hangin.. laki dh start bebel..... pg kaunter checkin yg ada orang dia suh g kaunter pertanyaan MAS.. huhuhu dekat setengah jam utk settlekan.. alih2.. kena gak tunggu .. g buat manual checkin.. tapi manual checkin hanya bleh buat 20min awal..before gate buka.. choii.. aku kena tunggu nama aku pagging baru leh dpt tiket.. dia kata seat ada  tapi xde nama.. maybe sistem error .. memang akan terjadi kalau kita ada tukar tiket last minute.. dia x bg aku letak bagasi, suh aku bawak naik flight je,, sbb nanti dekat miri aku kena buat manual checkin gak.. so memang kena berlari berkejaran.. ooo lupa nk bgtahu tiket aku g sarwak adala transit di MIRI.. korang bygkan dr KL-MIRI-KUCHING.. kn naik MAS WINGS.. waktu plak malam.. hoiiiii memang thrill siot... laki aku siap takut2kan aku kata.. xde kapal terbang kat miri nanti.. ciss..

so alhamdulillah pukul 7.10pm aku sampai kat MIRI. cuaca agak teruk.. seram2.. first time kot aku rasa cuaca buruk rupa itu.. pstu naik plak MAS WINGS.. memang aku mengucap. nasib naik ATR so xlah aku rasa sgt mcm naik yang otter tu.. huhuhuhu last2 sampai dekat KUCHING pukul 9.45pm// sampai hotel kul 10.00pm.. mandi, makan potato chips sambl layan blue eh tersasul plak. layan AVENGERS  kat FOX movies.. hamboihh laju je mata korang tengok aku tulis benda tu..

isninnya 2hb dh start meeting.. first sekali JPN SABAH.. meeting semua dekat JPN SARAWAK maksudnya sarwak as a tuan rumah lah.. Hari kedua 3hb JPN SARWAK.. last sekali JPN LABUAN.. meeting aku kali ini diCHAIRkan oleh pn asrul syuhada.. dia ni boss baru tapi memang sekepala.. ngam abes ok.. hihihi so meeting kami abes awal.. xtvty xde apa sangat.. pegi kilang kek lapis.. pegi makan2 kat waterfront, pegi waterfront sopink.. yahuuu tu jelah...

Tapi part yang besh aku merasalah  makan LAKSA SARWAK dengan CENDOL SARAWAK.. hihi kek lapi dgn terubuk aku beli area Kek lapis Dayang Salihah.. hihihi Kain batik aku beli kat Indian street..

                                Ni masa aku kena Q kat kaunter pertanyaan pasal tiket aku..
                                                                   Makanan dlm Flight
                                                            Boarding PASS ke MIRI
 Ni orang Sarawak panggil Bubur pedas. kalau kt semenanjung ala2 bubur lambuk
                                                     Ni makanan dalam MAS WINGS
                                                    Bilik tidur dlam Hotel Grand Continntal
 Yang ni kuih pelik yang aku makan.. macam kuih kaswi tapi dibalut dgn daun kelapa keras
 Sungai Sarawak, naik bot tambang rm0.50sen utk ke kdai kek lapis kat  kg Boyan
 

                                                   Nilah Boss kecik yang CHAIR meeting
                                                                   Cendol Sarawak
                                                                         Laksa Sarawak
                                                                             Kek Lapis
                                                            Ole2 utk kami satu family
                                                 Makan malam ditaja oleh JPN SARWAk
                 Ketam Blackpepper : katanya kalau dtg x mkn ni x mcm dtg sarawak lah
                                                       Dengan JPWP Labuan
                                                                 Dengan Jpn Sarawak

 

 Ni memula pinggan aku.. pucuk paku dgn tomyam campur, ada udang nestum, stg greng tepung dan terubuk stim .. sedapppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

                                                          Meeting dengan JPN Sabah
                                                                Eh2.. ni i lah
                                              Masa utk Balik.. selamat tinggal sarawak...

Balik rumah terus peluk anak ketat2.. rindu sangat2.. asben ambik kat KLIA> dalam pukul 7.30camtu.. singgah makan MCD dengan Ryan sekali.. memang awal2 aku dh pesan suh bawak Ryan..

So kita sambung ke OS yang kedua.. trip yang kedua..

oh lupa balik tu aku balik reramai dgn grup meeting trip kali ni.. so senang jelah. akukan dh tererr

No comments:

Post a Comment