Thursday, July 11, 2013

Gas abes.. tolong tolong..

Salam

hye malaysia.. x yah nak malaysia sgtlah .. pang karang.. ha nampak x mood x berapa nak baik ni.. huh!!! ni semua cerita petang semalam... grrrrrrr....

aku ni dhlah nak kejar 5.45 sedangkan aku kuar opis 5.30.. 15min.. tunggu lif nak g parking pun dah 5minit kot.. huhuh pastu boleh pulak jammed,, aku ingatkan bila sume orang tukar balik kul 5 xdelah sampai jammed bagai.. huhuhu

aku stuck dekat jammed dh 5.45pm.. camana.. xkanlah aku nak bayo ot anak sebulan kot... adehh habes duit raya camtu.. kan kan kan.. grrrr



abes cita pasal jammed, aku ambik kembar dalam 5.55pm.. pastu boleh plak Ryan nak berdukung bagai, gedik2 kat kete xmau jalan,, aku dukung dgn sekali bawak barang2 dapur yang aku shopping, ko bayangkan tak betapa azabnya aku nak mengangkut, pastu Ryan bantai nak pegi taman,, adoiii stress aku weh.. aku ni nak masak.. ada sejam je utk aku masak,. acanerrr...............

sebabkan umah aku tingkat 1, memang sebelah je taman mainan, so aku balik je umah, pastu aku j erit dari balkoni, and ryan nak xnak dgn keredhaannya dia panjat gaklah balkoni utk balik umah,, sampai umah ko leh pikir apa plak tak.. dengan ryan yang menjerit jerit nak g taman, dengan kembar yang bergadh,, elok senyap 2 min sekali ku dgr cawan pecah, si kembar abang campak.. seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee stress ke x stress.. aku ni x duduk lagi tau.. so aku kemas2 dlu.. buat susu, bukak kartun.. and start nak masak, en asben balik.. sekali tup tup nak start gas abes.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ni konflik terbesar yang aku lalui semalam ok.. diulang semalam, adoii stress wehhhhhhh rasa cam nak pecah kepala pikir ni.. trylah kol jiran2 nak pinjam gas, pastu xde.. en suami gigih g kedai2 berhampiran, xde.. last2 aku masak jugak guna.............................

-





-





-




-










RICE COOKER!!!!!!





Lihat... membantu weh.. jadi jugak akhirnya MEE BANDUNG MUAR aku yang delicious gila.. syukur.. actually Rice  cooker aku tu dah nak rosak.. lama dah dr zaman aku kecik lagi, pastu aku kawen mak aku bg.. sbb adiah kawen aku dpt rice cooker tapi dh rosak.. so memang berguna gila r rice cooker aku ni.. lagi cepat kot masaknya.. sambil aku tunggu kuah mee bandung aku siap, aku g celur mee, sambil tu aku siang semua lauk2 yang aku beli simpan dlm fridge.. settle.. masukkan bahan2 akhir utk kuah mee tadi.. and aku sambung buat Tortilla.. sambil tunggu Tortilla aku Bakar dalm Oven, aku buat air teh o suam.. (knp teh  suam) wehh sedap wehh aku kalau balik kg or buka kat luar je minum air ais tu.. tapi kalau kat umah teh o suam ni perghhh sedap sgguh rasanya.. tekak kering minum air teh o suam.. pehhh puas... kami laki bini siap buat muka NIKMAT lagi bila minum hahahaha...

Makan settle.. tapi sahur pagi tadi aku nyaris gak bangun lambat sbb hp aku xde bateri.. nasib en asben tersedar kul 4.00pg, dia kejutkan aku. sebabkan gas xde, and aku macam lemah plak sbb gas xde and kena masak guna rice cooker tu.. huhuh so asben kata dia nak Tortilla je.. membe aku lah ajar aku beli Tortilla ni. aku beli salad campur2 tu, pastu aku beli chicken slice bagai.. memang meletop, siap dia req nak taruk cheese,, aku taruk mozarella cheese jadi lagi umph dari twister toaster kat kfc tu hokey.. mantap sgt2.. hihihi...

Lastly.. harini aku ckp kt en somi aku xnak masak berbuka sebab aku nak bege bakar abg burn dgn meatball abg burn,, gara2 aku terbaca blog orang pasal bege ni.. hahahah dasar ... harni aku nk rehat sbb aku nak operasi kemas umah, lipat kain sume bagai.. hahahah... sekian... (baru pose 2 hari dah x larat bagai) wehhh tenaga aku byk weh nak pakai... hihihihi



ihsan: google images


kul 10am dh planned nak makan apa.. apakah!!!!!

No comments:

Post a Comment