Monday, July 22, 2013

Akhirnya..IKEA jugak

Last weekend bersamaan semalam.. setelah aku mengoda dengan penuh perasaan hihihi en asben aku berjayalah pegi ke IKEA.. memang penat gile tambah2 menganngkut ebbudak bertiga tu.. Ryan yang buat perangai.. sebenarnya Ryan x tido dari kami balik uptown malam before tu.. sampailah ke ikea. dia dok main minion rush.. *tepuk dahi* dia dgn abah dia plak yang take over aku dok main menda alah tu.. sbb aku skrg sibuk dengan candy crush hahahahah.. x dpt men kat tab aku layan kat hp.. konon nak jd gigih alih2 x gigih mana pun --ok dh melalut

kami memang plan nak g pagi. en asben oun ckp kalau duit dia masuk harini, kta pegilah.. so kami pun berjaya mempergikan diri kami.. sebab apa.. sebab ada benda nak dicari.. huhuhu..

Semua ni gara2 rak tv aku yang sgtlah nazak aku rasa.. aku kategorikan wajib ditukar utk raya ni.. huhu so akhirnya kami membeli.. sekarang aku hanya berdoa yang en asben rajinlah mintaknya utk drill semua benda tu.. apabenda yang aku dpt sambar utk raya semalam..

Roller Blind : nak letak kat tingkap dapur

Karpet ikea yang paling murah_dh lama nak beli

Shelf rack : nak letak modem unifi/astro/videocd

 

Shelf-nk letak figure/frame gambo--kaler hitam
 
 
See tapi ada satu lagi yang aku beli... tempat gantung tv.. apabendanya ntah..
Tv Bracket : amik yang boleh pusing ke kiri dan kanan
 
 
hihiihi so tinggal pasang je menda2 alah ni semua.. x sabr rasanya nak bg ruang lapang kat umah tu and nak elakkan bebudak tu supaya x lah lagi simpan mainan bawah rak tv hiihih...

dan ada menda tecik aku beli lagi satu :

cumell kan.. pembukak botol.. hahah sian aku tau nak buka sos tiram xleh sampai la ni aku x gunapun sos tiram tu hahaha sanggup kan...  Masa sampai2 kat ikea, laki aku biasalah kalau part2 g pasaraya ni manjang buat muka hangin tol.. hampir gak spoil mood aku.. dahlah si kembar adik xmau tido.. Ryan dgn kembar abang dh selamat tido dlm strollr.. aku fikir nak g beli je semua pastu balik sekali en asben dok bebel2.. ajak g showroom supaya leh tgk mcmana lebih praktikal benda2 aku nak beli tu.. masa tu dh sampai area lack shelf tu kot/. huhu menci i.. patah balik sbb aku malas nk dgr dia bebel.. haahha------ wat muka kerig jalan menyongsang dgn troli and stroller besar bagai. hahaha

Pastu baru kami g sopink.. masa tgh2 perjalanan---ikea kan besar.. Ryan bangun, kembar adik dh start meragam.. bg chicken fingers pun x mau.. rupa2nya nak tido.. masuk dlm stroller.. bg susu tido Ryan merajuk, buat perangailah apa lagi. nak berdukung x mau jalan. sbb dia bangun2 je terkejut gamaknya. ermmm..

masuk dlm troli xnak.. so en asben dukung sambil tolak troli.. amekawww... lenguh seyhh.. pastu ryan start nak mama nak mama.. aku dh angin dh time tu.. trus decide g stor barang besar lelaju... nak amik rak and tempat tv tu//

Settle pg usha AS-IS jab.. ala tempat brg rejected tu.. ryan paw aku lapik makan gambo kartun.. itu yang dia nak.. nak bg diam aku belikan je masuk dlm troli layan dia.. sambil beratur nak bayo.. nsb x ramai.. huhuh aku dhlah lapo---aku dh amik tiket g jepun.. so memang byg mcd je utk lunch -- hahahahhahahahaha

Masa tgh2 beratur Ryan dh menjerit jerit nak kan..

-

-
-
-
-

adoii.. menda ni kebetulan ada kat tepi kaunter.. kasi beli jelah.. lagipun musim bulan2 pose ni. aku asyik bangun lambt je. hahahaha.. tapi aku frust,, aku dgn en asben perasan satu gelas ni.. dia tulis 4 pieces rm4.90.. apa korang faham agak2.. tapi dia kata harganya rm4.90 satu.. lainlah kalau dia tulis rm4.90/pcs... aku memang hampir bertekak gaklah kat kaunter dgn cashier tu.. last2 malas byk bunyi aku reject je brang tu.. sapa suh buat signboard salah.. hahha.. aku rasa confirm ramai yang salah jgak.. siann..

lastly sampai umah dalam pukul 1.30.. penat wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

*lappeluhmenitiknitik..

p/s:balik ikea kemas beg bagai terus balik sunway.. huhuhu





No comments:

Post a Comment