Wednesday, July 24, 2013

Abah

Salam

dah lama nak hapdate pasal abah aku yang x berapa nak sihat semenjak dua menjak ni.. dan now dia still dalam ward lagi. huhuh minggu ni insya allah aku blik. last week nak balik bajet xde so telan ailio je.. video chat je dgn abah.. rindu abah. sian abah..

Harini hari jadi abah.. so rasa rindu kat abah makin tebal and tebal..

Before ni masa anak2 aku kena demam campak 2 month ago abah ada stay kat umah aku dgn mak aku .. masa tu ibu jari kaki abah ada luka and dah bengkak.. suruh abah g klinik dia kata dah pergi and dh ok. tapi masa tu abah siap dah demam kot.. erm... so tetiba dapat call dr kakak aku abah aku kena tahan ward sebab ibu jari kaki belah kiri yang bengkak luka tu kena -potong.. oh lupa plak abah aku ni ada diabetes. penyakit keturunan dari atok aku.. atok aku dlu siap kena potong kaki.. abah aku dh tua dah.. dah 65thn dah.. kencing manis dia tinggi jugaklah .. memang bergantung dgn ubat2 moden dan tradisional hihih.. ok berbalik pd cerita.. abah aku kena operate segera kebetulan diapun sihat x demam.. and xde komplikasi sakit lain.. kebetulan masa operate tu hari sabtu.. memang aku balik sana jumaat malam tu.. semua balik.. and operate dalam pukul 3 camtu.. memang kami semua tunggu kat depan bilik operation lah.. ahad tu pun abah dah boleh balik tapi abah kena pergi cuci hari2..

Masa tu aku memang xleh stay, cuti dh xde kan.. huhuhu lagipun aku anak kecik.. kategori x membantupun kalau aku cuti.. nak bergerak pun x bolehkan.. huhuh oklah  pas dah selamat ptg satu jari iaiatu ibu jari kaki kiri.. kakak aku g lah bwk hari2 g cuci kat hospital terdekat dgn umah aku.. tapi... mcm2 hal jadi.. apa yg jadi.. depa serbis lembap pastu x bersih, huh!! hangin dengornya.. last2 ada effection kat kaki sebelah..sian abah aku.. x pasal2 kena ptong lagi satu jari..

Sekarang abah aku still kat ward hospital manjung.. doctr pakar sendiri cakap.. cuci x bersih.. dan hari2 abah aku g cuci kat hospita; dekat rumah tu. ko tengok... aku ni pernah keje clinic and pernah cuci luka orang diabetes.. x pernah aku dpt kes yang sampai jd effection kat tempat lain.. erm... kalau aku ni punya masa yang banyak memang aku care abah aku sndiri.. geral seyy dgr servis mcm hampeh yang telah menyusahkan orang lain.. huhu

And today hari jadi abah ke 65 thun.. semoga abah sihat.. xmaulah beraya kat hospital.. kalau boleh biolah beraya kat umah.. even aku balik raya ketiga pun.. huhuhu..

Sayang abah.. hati risau and x sbr nak balik jumpa abah..

No comments:

Post a Comment