Monday, June 24, 2013

Jerebu 2013 - Putrajaya pun terkena

Salam

Huishhh nilah punca2 duit xkan abes sebab duduk dalam rumah je.. huhuhu mana nak keluarnya kalau dh berkabus dengan jerebu katluar umah tu.. aku pun x sure kenapa semua ini berlaku (nampak sangat x baca berita kan..) hihihi pepahamlah nk tgk berita pun anak2 dh conquer hihih..

Last weekend Putrajaya ada Floria festival ala rutin setiap tahun pun.. Masa hari sabtu.. my fren en mohd haniff and wife dgn anak2 diorang datang bermalam di rumah aku yang kecik2 ceneot tu.. huhuhu, masa kami g kulai bulan sudah kami merasa stay umah diorang so kali ni diorang merasa lah bermalam di rumah kami.. hihih TQ sgt2 sebab sudi datang... apa yang terkurang mohonlah maaf.. ok aku x moh cerita psl Floria tu, sebab aku nk fokus kat jerebu.. (sebenarnya gambar xleh nak masuk dalam komputer ni, apasal ntah-so x beshlah buat story xde gambo) huhu

sabtu tu Putrajaya oklag  (ke sebab rumah aku tingkat 1) hihih memag aku rasa udara pun ok lg bila aku meghirup.. tapi hari ahad bersamaan semalam, mak aiii.. semput seyhh.. en asben dh start sakit tekak, kembar abang pun sama,, so planned nk g Floria (repeat siang time) dengan tesco(repeat belisusu) memang semua cancel.. even aku terliur tengok iklan kfc tupun hasrat terbatal gak x leh kuar.. so duduk umah diam2 je,, sadissssss rasa rima terperuk.. sliding door pun kami x bukak, sebab sangatlah kuat bau asap,, kat luar jgn cakaplh memang berkabus x hingat..


Sebelum Jerebu



Korang tengok ini bukan gambo suka2 di touch ok.. ni real punya.. sehingga 11pg semalam indeka IPU 143 kat putrajaya.. perghhhhh memang aku rasa cam sesak hidung ni bau asap, kain baju pun dh bau asap


ni antara lain gambo yang aku ambik dri en google.. ni baru 1++ mcmana agaknya kalau kat Muar dgn Ledang yang sudah pun diisytihar Darurat sebab IPU dia 7++ gile r.. memang teruk jerebu kali ni..

kata puncnya pembakaran hutan dekat sumatera utk penanaman kelapa sawit ,, katanya lah.. huhuhu

aku yang x dgr berita dan x bc berita ni malas nk komen, hihihi \\

apapun aku sangat2 berdoa pada tuhan agar tuhan turunkanlah hujan, dan cepatlah hilang jerebu ni..

1 comment: