Wednesday, February 13, 2013

Kewangan merudum

Salam



Aiyarkkk!! sure korang tengok tajuk dah rasa cam x logik je. actually aku ni bila ada masalah kewangan biasanya wat2 cool ke.. wat2 mcm xde apa2.. tapi for this year aku rasa cam nk pecah kepala.. awal2 tahun dh fikir pasal duit kan.. apa derrrrr...........................nk wat camana,, bila anak dh besar ni barulah aku rasa adoii tepuk dahi 44kali...

Aku rasa duit bonus serupa cam xde bonus je.. adoii.. apa nk buatkan.. dh nasb badan.. anak2 pun perlu kan bajet yang agak besar gakkan.. tambah2 bila dh mkin besar. baju pun nk kena tukar saiz.. ye lahh baju skrg ni aku nengok dh sendat bebenor je kat depa.. siannn..

Tapi kadar keberhutangan aku semakin kronik.. yang membuatkan aku semngat mencari lubang duit .. semoga tuhan murahkan rezeki dan bantu aku.. hhuhuhuhu tambah2 bila org berhutang dengan aku x reti nk byar.. sedangkan aku plak yang terpaksa berhutang dengan org lain.. sedeyy kan... tapi nk wat camana, nk luah mati mak, nk telan mati bapak..

Sambil taip entri kepala otak sangat2 berharap agar semuanya dimudahkan, kasi setel.. and aku rasa tahun ni aku  nk savinng habes2an gara2 aku nk masukkan ryan the besh school next year... aku nk gak tadika belajo cina tu.. hahahhahahaha

Bercuti.. ermm utk tahun ni xde perancangan.. wishlist nak g obersea dibatalkan.. hanya mungkin zoo negara hahhahaha...

Bila awal2 tahun ni banyak benda nk kena fkir.. roadtax kereta bagai, birthday party anak2.. kain baju anak2.. tahun baru sume kena tukar baru.. sebab baju2 lama anak2 x sesuai dah dengan diorang yang sangat2 montok  tu.. huhuhuhu

Apapun.. semoga rezki dimurahkan, dan tuhan bantu hambanya yang ini.. plsssss ya allah....

2 comments:

  1. semua orang ada masa sukar..pasal anak tu kena yakin rezeki diorang ada.bukan dari kita tapi dari Allah melalui kita..

    aku ni baru ada anak tekak pun sengkek je hahaha

    ReplyDelete
  2. kan.. aku tgh nk menyelesaikan isu kewangan aku ni.. sbb rs semput sgt2 ni.. huhuhu

    ReplyDelete