Wednesday, January 2, 2013

Pelupa - "tambah umur terus nyanyuk"

Salam


Harini aku sedih sangat.. semalam 1hb 1 2013.. bermaksud tahun baru sdahpun tiba.. means aku yang baru 4 hari masuk 27 thun telah mengalami sifat pelupa maha dasyat. huhuhu sedeyyyyyyyyyyyyy

Mak kata kalau bersalin anak lelaki byk urat putus, maksudnya ia melibatkan urat pelupa lah ye urat kentut masuk sekali tak Semalam je berapa kali ntah aku kena marah dgn en suami sebab aku ni pelupa maha dasyat and blur x hingat.. tapi apa yang perasan aku ni ada musim, kekadang aku ada  musim 'dimalukan-means buat apapun sure aku balik yang termalu" pastu aku blur-sampai aku sendiri tak tahu apa aku buat" sedeyy napalah mcm ni..

Situasi 1
Aku yang last bawak kereta persona pastu aku pulak g tanya en suami parking kereta tu kat mana

Situasi 2
Dah aku yang guna kereta Personan surelah kunci kat aku kan, tapi aku plak g tanya en suami kat mna knci nya..

Situasi 3
Bangi ke uniten, jalan yang lebih mudah means satu hala adalah kajang-uniten, tapi aku bleh fikir bangi.. ?????

Situasi 4
Dah terang2 kuih pau goreng kacang merah depan kuih cakoi goreng yang aku beli dan aku pandang pun tapi aku bleh kata takda ?????

Situasi 5
Pasar malam - aku tertinggal kuih Takoyaki (lebih kepada aku x ingat pun mana kuih tu) ni paling sedeyy aku nak sgt makan kuih Takoyaki sekali aku g psar malam beli, pastu aku byr dengan harga rm4.50 pastu lepas byar aku memang berdiri dalam 5minit kat depan kedai tu , kalau tertinggal kejam gile budak tu x panggil aku bgtahu kuih tu tertinggal = prasangka buruk-dia nk untung lah tu, nk jual kt orang tu.. pastu after 5 minit aku beredar kat sebelah kedai dia je, sebab aku sembang dgn org yang aku kenal kat situ.. aduhaiii memang aku stress bila fikir mana kuih tu. tertinggal,tercicir- tapi aku x bwk brg byk pun.. huhuhuhu sedeyy memikirnya..

Situasi 6
Aku asyik g tekan lif NAIK sedangkan aku nk g parking kat bawah.. kena marah again dgn en suami sedeylah apasal aku mcm ni.. stress atau kepala aku fikir menda lain ye.. tapi aku rasa aku dh free kan kepala hotak ni.. aishhh adakah semua ini faktor usia.. atau sebab aku penat.. yup!! aku rasa sebab aku penat.. so otakpun penat lah kan.. think positif

So aku rasa hairan bin ajaib kenapa semua ini berlaku.. and aku taknak lah jd camni.. penatlah.. sebab aku sangat2 memerlukan otak yang cergas,, come on ain... come on.. huhuhuhuhuhu *nangis bwh selimut* jgn kemurungan sudah..

No comments:

Post a Comment