Thursday, November 29, 2012

Satu Ofis

Salam

yuhuu.. teringin nak buat entri pasal ni.. hhi napa sebab aku gatal2 nak cerita tentang pengalaman aku bercinta satu ofis.. hihihihi this is simple.. bercinta satu sekolah, satu u, satu kelas and satu opis.. cuma apa yang penting please to be a profesional... jgn nk cemburu sangatlah and pepahamlah siapa diri kau tu...

Korang tahu,, hampir 1 yrs kami bercinta at the same opis sampai kami kawen, memanglah kalau tengok dia ngendeng2 kat gugirl2 rasa cam aduhaiii tak tahu ke makwe ko ada ni!! tapi aku cool je.. kekadang aku pun g melepak kat membe opis lelaki hihihi.. siap tepuk tampar (aku memang over) but en boyfren (waktu tu) ok je,, cuma kami pernahlah terniat nak rahsiakan tentang pertunangan kami tapi kantoi punya.. klau dah amik cuti sama2 pastu masuk opis muka seri2 siap ada cincin bagai apa kes!!!!

Sure lah sume orang tegur2 and perasan tapi.... yang x besh sebab aku rasa its better bila dah kawen kami tak satu ofis.. sebab apa.. sebab tak bagus kot.. takkan bila anak sakit, 2-2 sekali kena cuti dalam satu opis.. its not good.. bagi akulah.. bg orang lain tak tahulah,,, aku dan en suami ni jenis workholic sikit, so bila x dtg keje pun hati tu x senang sangat,, mesti fikir sapa buat keje aku yang tertangguh ye or sapa nak kaber keje aku ni.. boleh ke org tu buat sama mcm aku.. sure data hancur!! hihihihi takpernah positif kat kerja orang... opsss tu perangai buruk kami laki bini.. kadang2 bila sembang pasal keje mesti kami sama2 luahkan ketidakpuashatisan kami pada kerja orang lain (yelar keja kami je perfect.. hahahahah) nak wat camana... sebab tu kekadang tu aku sanggup weh bawak balik keje kat rumah, tidurkan anak dan suami (kasi tidurkan dululah) pastu aku buatlah keje rumah.. settle baru aku tido.. itu aku!! yang suami aku terima seadanya.. tapi keje gomen ni kekdang je.. tupun paling havoc masa aku unit lain (bukan unit keje aku skrg) memang aku bawak, sampaikan cuti raya cina aku mengadap data hokey!! DATA yang kena kira ribu ribu guna calculator secara manual!!!! dekat seminggu gaklah.. and sangat2 aku serik and penat...

Mcm en suami ni.. dia pun gile keje tapi dia lebih kepada mengOT kan diri dia kat opis .. huhuhuhu so balikpun lambatlah.. grrrrrr and keje dia cerwet (ni sure dia marah kalau aku ckp) siapa jadi anak buah dia please be careful ok.. jgn malas2 nak keje senang tipu2 ukuran pelan ok.. dia ukur balik guna pembaris masak korang.. hahahhahaha itu aku dh lama tahu, sebab tu satu keje dia buat sangat2 teliti and kemas, kalau aku.. sori x layan.. lambat aku tak suka.. hahahahhaha itu beza aku dan en suami.. aku jenis suka buat semua benda laju and aku tak suka lambat2 (aku siap ajar rayyan mcm aku).. sebab tu tuhan bg aku anak kembar kot.. hihihihi.

Bagi aku MASA is important, aku x suka orang lambat,, tapi en suami selalu failed bab ni *tepuk dahi*.. muncung aku dah sampai sedepa barulah dia nak follow.. grrrr.... eh cam larik topik pulak..

Bila satu opis ni, korang kena terima apa je pandangan bebudak opis lain, boleh jadi ada yang jadi batu api, dan ada jugak yang busuk hati.. beware ok... selalunya kalau ada apa2 hal berkaitan kami, salah sorang akan cuti.. cthnya masa nak settle hal2 kawen, sebabkan aku settlekan bab baju2 kawen and souvenier so aku ambik cuti bawak MIL to be masa tu g settle sume benda utk majlis rumah dia, and en suami pulak ambik cuti untuk settle kad kawen plak.. so jarang and silap2 x pernah kot cuti sama2, bosan kan.. tapi bab pegi keje jimat and kalau nak g dating terus pas keje pun senang, and lunch pun blehlah lunch sama2. hihihihihi...

Itulah keBESTan bila bercinta satu opis ni... tertib sikit lah.. kadang2 say hello or merajuk manja guna emel.. hihihi pastu en boyfren pun datang bilik i and tanya "awak ni kenapa" kalau majuklah.. sbb girlfren dia masa tu suka sangat hint2 guna emel.. pastu nak g pantry siap kelip2 mata wat muka manja,, hahahhahahahaha
Ohh masa tu aku dalam bilik sebab aku kerani cabuk je (kerani cabuk duk dalam bilik.. apakah!!) and dia pelukis pelan so duduk dalam cubicle dia lah... hihihihi so selalu lalu jeling2 kat dia..

Aduhaii rindu je saat tu... (sambil bygkan senyum2 sekali) hahahahah tapi tu 4 yrs yang lalu, sekarang masing2 dah tukar opis.. aku pun dh jadi penjawat awam sejati... hihihihi and dah beranak pinak pun hasil perkahwinan kami ni ha.. ihihihi


And sesiapa yang keje satu opis dgn suami or boyfren.. happy always ok.. kalau u all selesa, teruskan je..

Notakakigunajari: Kalau aku maybe bercinta ok, tapi kalau kawen opss... lainlah x sama department ok.. kalau memang sambil wat keje dia kat depan aku memang x selesa, kalau aku jd boss silap2 terus x jd marah anak buah.. hihihihi

No comments:

Post a Comment