Monday, November 12, 2012

Mak - Kau ratu hatiku

Salam

Besh tak tajuk entri.. pagi tadi masa mandi and lebih tepat lagi masa air shower tgh membasahi bumi. chehh !!! aku terpikirkan tajuk entri ni.. cam besh je.. ye lah asyik cerita pasal diri sendiri yang bukan menarik mana pun.. hihih so nak gak cerita pasal mak aku yang lagi superMAK dari aku.. hihihihi

Mana tumpahnya kuah kalau x ke lantai sebab anak2 makan bersepah-sepah.. opss... rosakkan peribahasa je ko ni makcik.. ok2,, 'mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi' aku rasa kegagahan aku menjadi SUPERMAMA sebab mak aku lah,.. korang tahu mak aku ni buat kerja cepat zup zap zup zap siap.. macam akulah tu *bangga* hahahha.. puyus tak? boo la booo la... hihihihi

Mak aku namanya 'Hamsiah bt Omar.. umur 53thn (betulke ye.. anak kejam) hihi abah aku panggil mak aku.. 'siah oii..' atau 'ohh siah' (abah x romantik langsung) *jelir lidah* so depa dah kawen akupun x tahu maybe lebih  38yrs lah.. sebab abang aku yang sulung umur dia *thinking* ((terus rasa nak call my bro yang sulung tanya umur -adik kejam) hihihihi sebab mak aku kata dia x ingat tarikh2 kawen ni ha,, g pun masa tu dia muda remaja.. wahh kelasss.. mak aku kata dia kahwen masa umur 15thn.. tapi dapat anak  masa 18-20 camtu lah dia punya around.. - aku rasa pernah sekali kot tanya , sebab mak aku malas nk cerita... tapi maka aku ni masa muda kurus rambut lurus panjang beb.. cunnn kalau tengok gambor lah.. dah tentu aku x mmerasa tengok sebab mak aku lahirkan aku dah masa tu era 80an and mak aku kata dia semakin sihat bagai johan,. *jgn marah mak*  Masa tu rupa mak aku camni lah, mak aku kata

ni kalau mak aku baca ni mau dia tarik telinga aku sampai putus ni.. hihihi ,, mak aku lagi cun kot dri minah atas ni.. kan mak kan.. *gangnam style* hihihi.. so mak aku ni dulu keje estet kenal dgn abah aku sebab abah aku mandor kat estet tu, abah aku minta terus ajak kahwin, so aku rasa sure lah mak aku hot masa tu kan.. sebab abah aku pandang terus minat je..hihihih so mak aku ni sara adik2 dia yang lagi 8.. ramaikan, adik beradik mak aku ada 11.. (kalau salah sila betulkan) hihihi mak aku anak ketiga.. so mak aku ni x berapalah pandai sgt ,, so abah aku memang besh supporters dalam apa je mak aku buat... abah aku memang abah terbaek lah.. (dulu abah aku garang-entri lain ye) so mak aku ni dh lahirkan kami 6 beradik secara normal 5 c-zer 1-adik aku yng bongsu tupun sebab mak aku darah tinggi dia sangat2 tinggi and adik aku x ckp bulan, adik aku yang kiut tu down sindrom.. tapi mak aku sgt2 hebat hokey sebab adik aku berjaya berdikari sendiri even dia mcm tu..

Kami ada enam beradik , lelaki,perempuan,lelaki, perempuan,perempuan,perempuan.. bagus mak aku ni.. aku pernah tanya kat mak aku tau "mak x penat ke beranak, pastu anak ramai" ko tahu mak aku cakap apa hingga buat aku rasa malu gile mak au cakap "Mak ni anak selang 4 tahun paling cepat pun, ko tu gelojoh selang 2 tahun memang lahpenat" *tepuk dahi * pastu aku leh nyampuk "Eh mak bukan 2 thun lah, 1thn 8 bulan, " hahahahah memang gelojoh tahap gaban lah kan.. yess mak abah aku ni pandai planning tanpa apa2 hokey.. betul gak kan, kalau gap 4 thun dah tentu bleh bawak diri si abang or adik tu kan,, sebab tu kami2 semua ni berdikari sendiri tanpa mengharapkan bantuan sesiapa even suami or isteri sendiri ,, *bangga*

tapi aku x rapat sgt dengan mak aku, aku lebih rapat dengan mak aku, maybe sebab aku dahbajet2 aku anak bongsu sekali aku dpt adik pastu mak aku dok lama kat hospital, aku yang manja + cewek ni dimanjakan oleh abah aku, korang tahu sepanjang aku sekolah tadika.. hari2 aku nangis, sadiss kan.. huhuhuhuhuhuh so abah aku lah yang selalu jd tukang pujuk anak dia yang manja bangat ni...

Mak aku selalu pesan kat aku,, kena sayang mak mertua macam kau sayang mak,, kau layan mak mertua mcm kau layan mak ye.. so camana sekalipun mak mertua kau adalah yang utama bg laki kau.. kena ingat bila laki kau keluar dari rumah dia bukan hak kau sorang, dia hak semua orang.. huhuhu baguskan pesan mak aku.. *mood rindu mendalam kat mak*

Mak aku ni strong tau.. dia selalu rosakkan diet aku dengan masak yang sedap2.. kadang2 sedap sgt sampai aku terus failed nak diet.. * uwaaaa* .. tambah2 kalau dia buat rendang udang -feveret aku , dengan pajeri terung - feveret abang aku.. gile arr memang superb... ....

mak aku ni memang suka bebel2, kdg2 dia bebel x hingat dunia,, dulu aku selalu melawan (dosa bakul2 dahni) tapi sejak aku jadi mama ni.. aduhaii kalau mak aku bebel.. aku sure cam nak nangis.. sedihh woo tetiba aku bygkan kalau anak aku melawan cam aku buat masa dulu2.. sadiss... *nangis hentak2 kaki* mak aku suka cakap lepas, kalau dia marah sure dia cakp je carut2 pun,, hahahha sure lah aku takut.. so kami adik beradik semua berdikari.. wat apa wat sendiri je.. x bergantung harap pun.. *thums up*

Lastly.. aku taip entri ni sebab aku dh rindu berbakul kat mak aku, dan juga dengan harapan rayyan taiplah entri pasal mama dia yang kiut ni kat blog dia bila besar nanti (nak ke anak aku lyn blog yerk) hihihihi .
So far.. i love u makk............... muuahh muahh muahhhh.. sori mak lama x balik kg sebab bz sgt dgn life and perjalanan hidup penuh liku ni.. *puyus*

abah aku control hensem sekali mak wat muka plak..

No comments:

Post a Comment