Wednesday, November 7, 2012

Blogwalking

Salam

Wah rajin mama bukak notebook(My Darl)  malam2 update blog kan.. cayalah.. barulah blogger tegar!! hihihihi actually aku selalu kalau tidokan anak2 dgn aku2 sekali tido.. tapi harini cam semangat plak nk on9 guna notebook.. sian my darl notebook yang jarang sy digunakan, asyik on9 kat hp je.. abes tangan ada 2, mana nak tepuk si kembar, mana nk cubit si bujang bertuah tu,, hahahah,,, (bygkan ye kawan2) hihihi

Kadang2 aku baru nk pegang komputer si bujang bertuah (rayyan) dh start lah tanya "mama nk wat apa ni mama,, keje ye" huh!! so dia dtg dekat2... tolong aku bukkan my darl ni.. huhuhu... so baik x payah kan sebelum dia mintak plak aku bukak cite upin ipin, lg satu hal plak... dahlah tv dia nk conquer nikan plak my darl... huhhuhu

Tu belum si kembar, palin g suka kalau aku bukak siapa lagi kalau yang kalau bleh nk melekat je dengan aku,. si kembar adiklah -Rifqi Iffat.. huhuhu... yang tu lagi tangan siap tekan2 lagi keyboard.. hihihi dasar anak milenium rupa itulah (alaa dh ko pregnant pun pegang menda ni hari2 kan) hihihihihbooooooooooo

So malam ni, xde apa yang menarik pun entri nya,, en suami x balik lagik.. keje... ermm *jeling* apa lah company dia ni.. suka bg keje last minute pehtu paksa2 orang.. tapi bila bagi claim lambat..... *marah sgt2* sianlah kat i yang fully housewife +penjawat awam.. nk pegi gym pun  x sempat tau, gara2 en suami x leh nk ambik anak harini.. (padahal ko pegi shooppingkan) hahahahha...

Bila kursus tadi habis awal,, nk pegi gym pun jd lupa kejab,, hihihi terus pegi alamanda,,, Oh ye alang2 dh bukak cite shopping meh sini nak cite, sesiapa lah berhajat nak ambik ubat subur bagai sebab nak dpt twin, make sure korang kena pastikan kewangan korang ok... aku yang x bersedia utk kembar ni sgt2 terasa... tadi pegi beli baju bebudak ni.,, yelahkan rasanya cam dh x sesuai depa ni nk pakai romper.. tambah2 dh lasak ni. and dh debot.. bajupun x muat dah ha,, so aku pergilah mengshopping baju-baju mereka tadi.. sebelum2 ni memang aku lah pengunjung apa2 warehouse sale sebab nak cari baju murah2... bila semua benda kena double so memang tepuk dahilah.. harga baju budak rasanya semua orang tahu.. kalah baju orang besar..

Tadi pun aku dh hambek kat area yang 50% and yang memang dh sale habes dah.. tapi kalau sepasang paling murah aku dpt td pun rm12 tupun baju lubang2... singlet and 2 pasang lagi baju, pastu dptlah akku grab baju jalan bebudak ni kat kiko yang sale 50%.. total rm163 *clap* kan... ada rezeki sikit so tu yang plan beli baju kembar ni... sebab kalau beli baju2 diorang ni harga memang rare kena byr kt kaunter punya...siapa taknak yang terbaik kan,, sure lah nak,, tapi brand cikai2 pun kalau jaga terbaik gak jd kualitinya.. (sedapkan hati) .. namun alhamdulillah setakat ni, walaupun kadang2 aku rasa cam dah tahap hidung je duit bulan2, utk anak2 x pernah kurang... susu, makan, pakai kami mampu sediakan,, kereta pun x de lah sampai sangkut bulan2... so far setakat ni kewangan alhamduilillah..

Savings,, memang payah skit lah anak2 kecik ni... kadang tu pikir jugak tapi kdang2 terguna juga sebab memerlukan, anak demam, susu abes,, so nasiblah mama rajin guna Cloth Diaper (CD)... so mama dptlah jimat kat situ kan.. hihihi..

Wah celoteh luah perasaan plak kan.. Bukan apa, kekadang tu aku heran gak ada orang yang sanggup nk ambik ubat subur, wat mcm2 sebab nk kembar.. pleaselah jgn sampai betul2 dapt korang plk mengeluh.. yess!! aku mengaku akupun kekadang mengeluh (dosa tau) hihi tpi aku selalu tanamkan dlm hati.. tuhan yang beri aku anugerah ini tanpa aku duga,,, (bukan ubat subur ye)  so sure lah tuhan tahu aku mampu..

Lastlyy... hero-hero aku lah yang membahagiakn life aku.. yang buat aku kuat utk hadapi hidup ini yang kadang2 aku rasa down... (takkan nak up manjang kan) ..

Notakaki: Teringat masa pregnantkan twin, perut besar sgt2... tapi dr belakang cam x pregnant je,, sebab perut kedepan je.. hihi

No comments:

Post a Comment