Wednesday, October 10, 2012

i'm supermama

Salam

ok... aku jarang update pasal diri aku --mama si kembar.. asyik cite ngarut2 je.... so meh sini aku cite pasal jiwa mama si kembar yang selalu lupa diri ni... ;)

You all tahu bukan senang tau nak jad mama si kembar ni tambah2 kembar lelaki yang bulat and kuat makan and lasak sangat2 tu.. hihihihi kalau x hilang sore ni, hilang tenaga lah.. alhamdulillah tuhan anugerahkan aku tenaga yang super duper dan aku masih muda.. ladang2 aku sampai imagine camnaa kalau aku dpt kembar pada usia aku 40thn.. mahu pitam hari2 ni.. so aku dpt anak kembar pada usia aku 26 sebab aku lahir hujng tahun so kira aku masih 26 lah kan.. hihihihihihi..

So kalau korang jenis yang lembik2 and jenis yang sume benda nk kena ingt buat, lupakan jelah hasrat nk kembar, tapi aku tahu tuhan bag pada yang mampu, tuhan pun xkan bg kalau kita x mampu.. aku pun cam dah biasa dgr ayat2 macam ni..

"mcmamana rumah kau bersih je walaupun anak ko kecik2 and kembar plak tu lasak"
"ko masak camana "
"ko handle camana"
"aku anak sorang pun x leh buat apapun kecuali layan anak aku"

so bila aku dh byk sgt dgr ayat2 macam ni,, aku tahu dan bersyukur
"tuhan anugerahkan aku kembar sebab tuhan tahu aku mampu"

memang stress,, memang penat,, masa memula aku rasa nak nangis je ,,nak hentak kepala laju2 kat dinding, sebab aku x tahu camana nak handle depa.. yess my en suami x pandai sgt wat keje,, kena bantu dia utk pandai.. so aku bg mooral support jelah utk dia bantu aku.. nk paksa sgt pun takut dia plak stress.. xpelah aku try do alone..

alhamdulillah after 6 month.. aku dah leh tarik nafas lega... and senyum2 sendiri, sebab semua benda undercontrol and aku leh suka suki wat sume benda kat rumah sendiri tanpa bantuan.. cuma yelah anak2 kan dh lasak so agak payah gaklah nk handle depa ni kekadang and aku cam biasa sore tarzan lah yang kuar... hihihihi ;)

sekarang sume benda kat rumah ikut jadual, pernah gak org kata aku ni kejam sgt ajar anak.. sukati akulah anak aku kan... :) aku xnak anak aku cam anak korang, bleht ak aku jawab mcm tu.. hahahahah

yes anak aku baru 2 tahun 4 bulan yang sulung, and aku dh siapkan time utk tgk tv, main, belajar and tido,... anak aku?? memang taklah akan tido lewat, anak aku?? memang xkan makanlah fast food even mak dgn abah dia mencekik bagai nk rak, aiskrim opsss sgt2 terkawal and nk makan sebulan sekali pun memang xlah... gula2.. aku cuma bagi scoot emulision jelly gum je.. kdangtu terlepas gak tambah bebudak taska yang mak dia bekal aiskrim, gula2, fast food (aku x tahu mentaliti mak dia ni tahu ke tak benda2 ni wat anak ko hyper and sgt2 x sihat) so kalau dh kawan2 makan, nak x nak anak aku pun sekalilah terjoin..

Sekarang ni fast food memang si rayyan memang x layan, aiskrim pun dia x layan, kalau pegi kedai, nasiblah dia cuma mintak and ambik biskut and vitagen.. hahahhahahaha aku sgt2 berharap menda ni bereterusan.. yup!! aku straight dengan anak2 aku.. rasanya semua orang tahu dunia masa kini x sama dengan dunia kita bebudak dulu.. x terdedah... tapi nak wat camana... aku kadangtu longgar gak disiplin kat anak2 sebab nak bagi anak2 x rasa terbeban,,

mcm sekarang dengan si kembar, aku memang x setuju hantar anak ke taska dlam keaddan tidur... benda ni lah let set kat minda budak utk malas pg skool bila besar nanti.. so dri kecik aku memang ajar anak2 aku bangun seawal subuh.. so bila depa dh tahu solat subuh nanti senang diorg nak bangun sbb dah biasa...

tapi anak2 aku sume keciklagi.. aku cuma leh cerita sekarang sebab anak2 aku masih lagi undercontrol.. dan aku sentiasa doakan agar anak2 akupun berdisiplin bila besar nanti, tapi kalau besar nanti anak aku x ikut cr aku nipun x tahu nk ckpkan... sebab benda ni kita x tahu utk dunia akan datang... so berdoa utk anak,2 agar mereka menjadi anak yg soleh...... aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

No comments:

Post a Comment