Thursday, September 27, 2012

Outstation

Salam

Harini aku nk cite pasal outstation pertama aku sepanjang bekerja di unit ABM perjawatan ni.. sebenarnya cam x tau je nak taip panjang2 so baik aku wat rumusan ringkas jelah ye.. hihihihi

1st : PAHANG - 3-7hb 09.2012

ok ni.. first time aku naik flight hahhaha.. lucukan.. abes nak wat camana, mak abah x mampu nak bawak aku naik menatang ni, pehtu aku pun x mampu nk naik.. so kira bersyukur lah aku dapat naik MAS lagi.. hahahahahah memula memang lah blur2 je, ye r.. x pnh naikkan.. huhuhuhu.. kebetulan cuma nama aku dan madi a.k.a mardhiah je kerani yang pergi, so kamipun pergi bersama pegawai kami en. mad dan en. wari,,
haruslah dengan en mad a.k.a dato k aku.. hahahhhaha rasa cam besh2 jekan, tunggu bagasi sama2, tidur blik hotel sebelah2.. *duck face* woii ain agak2lah ko tu sapa.. hahahahha saja je joke.. ok...
so kami dijemput oleh jabatan pelajaran pahang around pukul 9.00 camtu.. so terus bwak kami g makan malam jab and terus g hotel.. sampai hotel aku terus mandi and tido.. penat beb.. mana x penat, masuk opis wat keje dulu, pastu g dating and pastu g KLIA and trus fly.. penat kot.. hihihi and mesyuarat berlangsung selasanya 4hb.9.12 , memula negeri Kelantan.. and kami sampai kat tempat meeting kat BTPN pahang tu dalam kul 9.00pg.. breakpast siap2 kat hotel and terus tgu driver jemput.. kelas ko ada driver hokey... kau ada.. hihihihi  and rabu plak dgn negeri pahang, tapi pagi xde so petang sahaja,, pagi pas breakpast bantai tido golek2 atas katil. hihih and malam tu kami g makan seafood kat tanjung lumpur, beshh woo.. aku yang memang lapar makan apa lgi.. di luar kawalan lah, ikan masak stim dia power beb,, teringat ingat aku. aku krg suka ikan masak stim tapi stim lemon dia memang sedap.. sgt2 sedap.. hari ketiga trengganu, kali ni abes petang camtu gak, and blik hotel mandi petang tu driver jemput pergi makan sata and otak2.. wahh syok wooo... sume ditanggung ok.. so bedal jelah.. bukan snng nk dapt makan free kan... balik tu kami suruh driver hantar kami kat EAST COAST MALL besar gile pasaraya ni and besh wooo.. kami sempat lh karaoke 2jam.. hahahaha lepas gian sebab bujang hahahha...

2nd: PERLIS - 11-14hb 9 2012

ni kira kali kedua lah aku merasa naik flight.. tpi ada bad memories.. iaitu terlepas flight, kelakar kan.. erm tpi tulah lumrahnya.. sedihh wooo terbang rm75, tapi xnak cite r sakkt hati.. sebab yang penting bukan salah aku dan bukan salah aku.. 2kali mention lagi.. so kami pun bertapa lah kat KLIA dari pukul 2 sampai pukul 7 lama x.. lama kan.. huh!! aku rasa dh berkali kali tawaf dah.. KLIA tu.. huhuhu apa nak buat.. sekurang-kurangnya aku dh taulah apa akan jadi kalau pasni jadi camtu.. if dh checkin pun sure x sempat punya, percayalah.. huhuhuhuhuhu so lain kali jgn baik sgt nak tgu org lain *majuk* huhuhu so kami sampai kalt airport alor setar dalam kul 10camtu. sampa hotel letak beg g makan malam. lapo kot.. sbb makan kfc je kat KLIA tdi.. huhuhuhu pastu masuk bilik mandi terus tumbang. aduhaiii penat beb.... dpt plk bilik hotel yang mcm hampeh lagilah aku rasa penat and sakit2 badan dibuatnya... hari esok nya mesyuarat dgn jpn perak, esoknya lagi dgn jpn kedah, pastu jpn penang sekali hari dgn jpn perls.. hari jumaat kami free syokkkkkkk.. flight plak pukul 7, so pepagi kami g langkawi.. syokkan... dptlah geng yang memang sempoi.. 1st time kot g langkawi bawak wallet je.. selalu kena bwak beg baju bagai.. hihihihi so kami sampai kuala perlis balik dalam pukul 3 amik b eg terus g pekan rabu jalan2 dulu and pastu baru g airport tgu dalam 2jam checkin and balik putrajaya.. yahuuu,, waktu ni dh rindu sgt kat rayyan, skype dengan diapun, dia cam nk nangis2 je.., gayut by phone pun dia cam sayu2 je suara.. and en suami jemput kat KLIA.. *suka* so singgah mcD makan and baru balik umah, sampai umah dalam kul 12 camtu.. penat, mandi and terus kacau anak2 dulu.. rindu sgt2.....

3rd:Sabah - 17-20hb 9 2012

Ni trip last utk outstation tahun ni.. yahuuuuuuuuuuuuu... so madi x dpt fly same day, dia dtg lewat 3hari,. so aku tido sorg2 2 malam.. sejuk sampai demam aku..huhuhuhu... kami memamng jalan sakan kt sini.. malam 2nd tu jpn sabah belanja makan seadfood tp chinese style.. aku memang xleh terima so sampai hotel aku muntah and cirit birit.. sedih... dhlah tido sorg2.. huhuhuhu... memula meeting dgn jpn sabah, pastu esknya labuan and last sekali jpn sarawak.. eii yahh... so kami buat byk aktiviti bebas hahaha.. nanti aku cerita dalam entri khas utk trip ke sabah, sebab sabah ni bukan semua org leh pg kan.. hihihihi;; so aku rasa syok skit nak share tambahan plk banyak aktiviti aku and grup aku wat kat sana.. hihihihi.. so kita tgu entri berkutnya..

apapun thanks sejuta kali kat mak aku yang tolong jaga anak2 aku dimalam hari, nanti tlg lg ye mak.. hihihi ;) and pada en suami yang memberi izin seadanya utk ayang holiday gak.. kira bg cuti jaga anak lah ni.. hihihi...
apapun puas lah naikflight and sampai rasa cam muak gile nak naik flight.. huhuhu....