Friday, August 24, 2012

Kisah didik mendidik

Salam
Sedar x sedar dah raya ke 6 bermakna tgl 2 hari lagi je aku akan bercuti sebab isnin depan bersamaan raya ke 8 aku keje daa.... Tapi cuti ni cam x raya jepun aku rasa, x kmana pun ada xde pun kt perak ms raya ke2 tulah yg bjalan sakan, pastu balik kl, langsung, xkmana pun. Cuma smalam g umah kwn en suami, aku balik dr tu terus pening2, pnat sbb panas and bebudk dlm kete meragam x hengat.
Susah dh nk jalan sekarang ni bwk bebudak tu. Jenuh.. Huhuhuhuh ni si kembar dua dua batuk, sie iffat batuk yg x baik2. Skrg sie abg ifwat plak mkin teruknya. Aduhaii bg ubat pun still camtu. Peliklah... X lrtnya nk ulg alik klinik.. *pening pale*
Rayyan sekrg plak tersangatlah buas and lasak x hengat. Aku memang pantang kalau pegi umah orang , anak2 aku dok menyepah, lawat keliling rumah org. Yang aku pantang tu tulah yg rayyan dok buat. Angin betul aku, dia skrg mkinlah. X dgr ckp.. Xpe xpe balik umah nanti taulah aku ajar disiplin dia tu..
Org tua and tuan rumah biasalah akan ckp bila aku piat telinga dia "ala bebudak biarlah xde apa pun" ha slumber aku sound x kiralah spa , aku jwb sng je " sebab biarlah makin melampau lama2" bukan apa, aku memang hope anak2 aku disiplin class A okey.. Tpi kalau adab sopan pun xde memang aku angin. Yup aku dgn anak2 garang, gelak2 gak, tapi kalau anak2 x dgr ckp aku memang dpt habuanlah... Tapi rayyan sekrg ni aku susah nk describe, kalau ikut mood baik dia, apa aku suh buat semua dia buat. Baik je duduk diam. Tapi kalau xde mood hambekkk, pinggan sebelah dia pun malas bwk ke sinki grrrrrrrr tu belum sampah lagi, kalau baik semua sampah dia berungutkn and kutip buang, tp kalau xde mood sampah men sepak pakai kaki. Nyorok bwk karpet grrrr *jeling*
Barulah aku tahu nk didik anak bukan cam telan air liur je, susah beb... Terasa cabaranya, tambah kita nk hasilkan generasi berkualiti tunggak negar, wahh aku.. Kelas tau ada motto gitu.. Apapun aku sgt2 berharap anak2 aku dpt follow rules yg aku buat, x susah pun and semuanya tuk jd insan yg berkualiti bukan menyeksa pun.
Melentur buluh biar dari rebungnya..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone




No comments:

Post a Comment