Monday, March 5, 2012

36 weeks

Salam

Uishh lama x buat entri sejak entri penuh touching yang lalu.. hihihi
adapermintaan dgn entri yang baru.. ok ok harii aku gagahkan diri taip entri baru bertemankan anak bujang aku yang nyenyak tido di sebelah,,

Harini ada checkup gula pukul 8, 11, 3ptg dan 11mlm dan esok adalah penentu sama ada this twin kena kuar 36 weeks pr 38 weeks.. tunggu..............

Hopefully aku nk diorg kuar sekarang jugak.. aku semakin xde tenaga.. nk jalan pun mak aii barulah aku terasa berat.. berat sangat...beza dgn yang dulu.. selalunya aku lawan je xlarat pun tapi tidak sekarang.. nak jalan pun kdg2 pegang dinding.,, barulah aku tahu yang aku dh kena berehat sampai bersalin.. tapi kerja2 rumah pun kena buat jugak

kaki dh bengkak x hengat punya,, urut punya urut pun xkan jadi pape. sedihkan..
apakan daya en suami aku bukannya keje gomen yang leh hantar selamba je bini g klinik.. kuar opis senang2.. huhuhu so nak taknak kenalah pilih time yang betul2 wajib dia kena pg hantar aku... maybe esk dia amik turn antar aku checkup coz esok kena pg 2 tenpat sekaligus hospital & klinik..

Kadangtu kalau twin bergerak akupun tak tahu nak kata itu contraction or bukan sbb sampaikan kdgtu rasa cam nk beranak bila diorg gerak.. huhuhu cek juga selng masa tapi xde yang tetap selang masanya so nampak sgt bukan contraction..

en suami tanya aku semalam.. sambil senyum.. "abg terfikir sama ada awak ni sanggup ke lagi nak beranak" dan aku rasa semua org pernh tanya aku mcm ni dan jawapan aku kalau ditanya sekarang,, "tak mahu lagi.. biarlah anak aku semua lelaki pun.. biarlah masa aku sekarang ni besarkan anak2 je" kenapa??? cukuplah aku rasa pengalaman mcmanana sakitnya beranak dan mengandung.. betul2 menginsafi aku..

anak sorg aku rasa anak kembar aku rasa.. tapi tu x bermakna aku tolak rezeki Allah... dgn usia yang beru 26 ni aku redha kalau ada rezeki.. tapi biarlah aku wat masa sekarang ni aku besarkan anak2 aku dgn sebaiknya dari aku sibuk nak tambah anak.. hihihihi

Aku bersyukur tuhan beri aku rezeki melimpah mcm ni,, dan aku tahu tuhan beri aku sebb tuhan tahu aku mampu.. dan aku semakin nampak apa yang tuhan mahu planning untuk aku.. even aku pening kepala dgnkos hidup dgn itu juga tuhan tunjukkan aku cara.. dgn itu juga tuhan limpahkan rezeki.. dan twin memang byk membantu

Takdanya penyakit-penyakit yang memudaratkan.. dan aku x perlu pg hospital dengan kerap..s emuatu twin yang bantu.., walupun ramai yang kata perut besar cam dh nak jatuh dahpun tapi aku masih punya tenaga pegi keje walaupun adakalanya x larat sangat dah.

Tapi aku dh buat keputusan aku nak rehat sekarang.. 2 minggu awal untuk bercuti aku rasa x rugi apapun sebab aku memang x larat dah.. kesian dekat kawan2 bila produktiviti aku pun jadi x bagus untuk bekerja.. semoga esok ada keputusan yang baik bg aku... dan semua kawan2... dari aku pegi keje tapi keje aku slow\ dan boss plak tertanya-tanya kerja ke aku harini.. so baik aku wat keputusan yang baik utk aku dan kerjaya aku,,,

mujurlah goverment cuti 3 bulan kalau tak? hihihihi

apapun doakan aku selamat dgn twin aku nanti...

No comments:

Post a Comment