Thursday, March 22, 2012

15.3.2012 - deliver


Salam..

Lamanya x update blog.. sibuk sgt ..
sekarang dah tgh confinment eh betul ke aku eja ni.. ckp bhs melayu sudah.. tgh berpantang.. maknanya twin dah kuar.. hihihi alhamdulillah selamat semuanya..

Walaupun secara pembedahan aku bersyukur ke2-2nya sihat wat alafiat.. begitu juga aku.. semakin bersemangat and kuat sikit.. walaupun agak sedih memerhatikan lemak2 kat perut yang lambatnya nk susut.. iyelah nak bengkung xleh..nk tungku xleh.. aduhaiii

so sebabkan masa anak 1st aku ada ceritakan detik2 kelahiran kali ni aku nk share detik2 kelahiran si twin aku..

7.30am-15.3.2012: aku rasa nak buang air kecil masuk toilet.. 1 titis darah yang kuar.. so aku masuk bilik and kejut encik suami bgtahu.. pastu aku rasa cam nak buang air besar plak.. so aku pun melepaskan hajat opss.. and aku tgk ada 3 titis darah plak.. and aku kuar toilet kejut en suami dengan hardcorenya.. sbb dia still x bgun lagi.. but sakit tetiba 5min 5min.. perut dh keras yg amat.. en suami suruh aku mandi dulu.. masa mandi aku rasa cam nak pecah perut.. hati aku tertanya adakah ini contraction sebenar.. kalau ikutkan harini adalah hari aku admit ward.. but aku memang berhajat pgi tu nk g tengok belon panas kat putrajaya ni.. baru start harini.. sakit tu makin dasyat sambil tgu en suami mandi aku sampai x bleh nk jalan dah.. kejutkan semua isi rumah, mak aku,mertua aku and rayyan dah start nangis bila tgk huru hara pagi tu..

7.45am-15.3.2012- otw to hospital,jalan jammed biasalah time2 org nak g keje.. bagi lampu kecemasan and en suami amik ruang.. bus2 sume nampak aku yg tgh tahan sakit dlm kete.. aku mengucap x ingat.. sakit sgt2.. adalah yg bagi laluan maybe perasan aku yg dlm kete tu.. dlm otw tu sempat gaklah jenguk kat tingkap tengok belon panas.. lega terlepas ngidam aku.. hihihihi

7.555am-15.3.2012- sampai kat labour room.. waktu tu aku memang x bleh nak jalan dah.. en suami angkat duduk kat wheelchair.. pastu terus sibuk keadaan labour room tu.. en suami g parking kete and daftar apa yg patut. aku mcm biasalah akan dicek apa yg patut.. rupanya dh bukk full.. sebabkan baby aku twin so.. aku rasa adalah dalam 8org yang jadi penyibuk kat labour room tu.. pastu doc kata jalan dah bukk full, disebabkan aku decide caeser so aku ditolak ke bilik Operation theater (OT) waktu ni aku rasa cam dlm filem yg aku selalu tgk nk tau kenapa??? depa tolak strecher tu laju sehh.. pehhh mcm kete F1.. aku dh x duduk diam ni atas tu.. sebab sakit yg sgt rupanya memang kepala baby dh kat bawah. bila masuk bilik OT semua kat dlm tu wat keje masing2.. ada yg masukkan air, ada yg pasang ecg, ada yang ambik BP x lupa juga ada yang bagi borang suruh sign.. dalam masa x sampai 5min.. sume settle..

8.00am-15.3.2012- pakar bius dtg utk enjit ubat bius.. lastly.. aku pun dalam keadaan pusat ke atas je yg rasa.. ke bawah dah x rasa apa..

8.11am-15.3.2012: doctr kata the first twin sudah dikeluarkan.. aku dgr suara baby terus hilang sakit.. terus rasa cam x sabr nk tgk..

8.13am-15.3.2012: doctr kata dah kuarkan 2nd twin.. lagi kuat dia nangis.. cam x caya.. anak2 aku selamat dikeluarkan

8.30am-15.3.2012: aku dimasukkan ke bilik panas.. dalam 15min.. pastu ditolak kewad sementara.. kat sini depa masukkan aku ubat tahan sakit yang ngantuk gile. sbb BP aku tinggi dan aku loya2 maybe sebab aku x tahan dengan ubat bius or antibiotik.. hp aku bunyi2 tapi aku x hingat apa.. sampaikan nurse dtg BF kan anak2 aku sednri aku tido.. en suami still aku x dpt jumpa lagi.. sebelum kuar bilik OT tadi adalah nurse buat pengecaman baby .. cam x cya anak aku lain2 muka nya.


2.00pm-15.3.2012:aku dibawa ke bilik pemerhatian labour room.. sebab ward still xde.. tnggu en suami dtg.. barulah dpt jumpa.. pastu nurse bawakkan baby2.. rasa nak nangis sebab aku selesai juga melahirkan... gembira x terhingga rasanya.. tapi hati aku sayu.. sebab aku rindukan rayyan..

5.00pm-15.3.2012: aku dimasukkan ke ward biasa.. sehari aku xleh bangun.. mak aku jaga,, dan malam kedua mak mertua aku jaga.. hari ke3 sudah pun pulang kerumah..

Lega.. syukur semua ada.. nak melaluinya lagi??? kalau tanya sekarang, xpelah biarlah aku besarkan anak2 dulu.. lagipun anak aku dah 3 dah.. biarlah hero2 pun.. aku dh ckp puas hati..

kami namakan abg: Muhammad Rizqi Ifwat dan adik:Muhammad Rifqi Iffat..

Adik tembam dri abang.. bermulalah episod aku dengan status anak 3.. hihihihihi

No comments:

Post a Comment