Monday, January 9, 2012

January 2012

Salam

Wah baru aku persan hampir seminggu xde entri aku and tkde entri for 2012 punya pun lagi.. sibuk + penat lah asyik ulang alik klinik checkup.. :) pastu bz kemaskan rumah, urus rumah tangga, keje2 opiss .. biasalah kederat dah x mcm dulu.. dulu laju,pantas,cekap je wat keje.. skrg wat keje skit.. rehat kejb pastu baru wat keje lagi.. hihihi kderat minima...

Erm banyak yang aku x wat lagi pada januari ini.. aku x buat lagi majlis lenggang perut.. aku x wat lagi pregnant photoshoot.. uishh banyaklah.. entah kenapa suntuk sangat masa ni aku rasa dgn semua2 perkara...

Penat pun iya.. letih mengah semua ada..

Sekarang buat aktiviti2 yang minima punya kederat je.. tapi still rasa nak buat aktiviti... nak g jalan2... nak g bercuti.. hihihihi tapi pitis pulak x berapa nak ado... ;)

barang2 baby pun banyak lagi yang x beli.. huishhh risau gak.. bila tgkperut rasa mcm nk beranak je lagilah bertambah risau .. smalam bila tgk katil baby rasa cam bertambahlah teruja nak twin ni keluar.. :)

Sekarang aku semakin bersedialah dari segi mental & fizikal.. aku kena berusaha lagi supaya aku xlah termengeluh kerana tenaga yang agak minima ni.. aku dah biasa x duduk diam tapi bila byk kena duduk diam.. stress gaklah.. tapi demi anak2 aku beberapa bulan ni aku kena sbar lah kan..

Sekarang Twin aku semakin membesar.. sama macam saiz baby normal pulak tu.. uishh seronok rasanya.. doc kata x mustahil kalau baby nak kuar cukup usia bleh menjangkau 3kg seorang. pehh bayangkan rupa perut aku camana,,, kalau 6kg baby sahaja x masuk lagi air ketumbannya, urinya.. rasa2 aku larat ke nk berjalan kan.. ;)

Tapi mcm nasihat beberapa orang pada aku.. "Bukan semua orang rasa apa yang aku rasa sekarang, dan sepatutnya aku beruntung sebab aku dapat lalui pengalaman macam ni.. semua orang mengimpikan tapi aku antara yang terpilih sebab tuhan tahu aku mampu.. kenapa aku nak mengeluh kalau rezeki ini adalah anugerah terindah yang bukan semua dapat miliki...

Semoga tahun 2012 ni --Naga years akan semakin mematangkan aku dari aspek pemikiran, keibuan, dan keisterian.. Aku x mahu lagi jd mcm budak2, dilayan mcm budak2.. ;) Semakin dewasa membesarkan anak2.. Tegas.. Garang.. hahaha nak wat camana nk besarkan anak kenalah tegas.. kalau masa kecik x tangan2kan , nanti dah besar ckp apapun x nak dengar.. asalkan x memudaratkan.. segarang-garang aku kat rumah tu.. hero sorang tu lasak jugak x hengat.. hihihihi

lagipun aku sentiasa dikelilingi oleh org2 yang menyyangi aku.. dan aku akan setia menyayangi mereka.. ahaksss

No comments:

Post a Comment