Tuesday, January 10, 2012

Dia anak Dato' .. kerdilnya aku rasa

Salam..

Dari siang tadi aku nak buat entri ni... entah kenpa smpai ke malam aku dok pikir menda ni sebab aku rasa malu plak dengan someone pegawai yang aku knal ni.. Dia anak pada somebody digelar Dato' dan dia adalah anak tunggal dan dia adalah seorang perempuan..

Pagi semalam dia datang sembang dengan aku.. dia tanya mcmmana nak register bersalin kat hospital Putrajaya..kalau dia sebelum ni checkup area2 bangi.. Aku terus tersentak??? dan aku automatik terkeluar ayat "Puan nak bersalin govt hospital, kenapa x bersalin swasta .. " kenapa aku bleh tertanya mcm tu sebab aku tahu dia ni orang yang berduit.. dan ada Ke anak dato' yang nk g govt hospital cikai2 ni.. dan dia tanya aku tu bukan utk Private room, Doctr Khas,, or yang Private punya hal nk bersalin tetapi yang Wad 4 orang je.. aduss termalu aku... (ye larr aku ingat kali ni aku nk private room) hahahaha

Pastu aku plak pandai2 and gatal2 mulut leh ckp kat dia "Puan kenapa nak bersalin kat hosp Putrajaya ---> sebab anak 1st saya dulu kat sini" aku terfikir kenapa ada pegawai lain yang gaji bawah dia je leh pilih hospital2 private lain.. columbia hospital, An-Nur, erm apa lagi ye.. cetek skit aku bab hosp2 swasta ni yelah aku x prnah nk wat survey pun.. ada xde pun aku tahu az-zahra annur. hahhaha

And aku termenung kejab.. Puan ni betul2 simple people.. dia jenis x ksh pun.. dan dia x suka pun org tahu dia ni anak Dato' sembang punya sembang dgn kakak opis ni.. kakak ni pun bukak cite... (sbb kakak ni lagi kenal dia lama dr aku)

Rumah parents dia ada banyak kete antik... semua manual.. kalau nak beli kete baru kena jual salah satu kete tu sebb parking x muat... kalu rosak.. spare part sume order fr oversea... ok ni part parent dia x heran lah sbb dato' tu x penting yang aku nk cite pasal dia..

Dia kumpul duit sendiri utk beli Rumah Teres je ... Percaya tak?? uishh aku rasa mungkin ramai yang dh jumpa anak Dato' mcm ni.. sbb aku pun prnah gak dgr,,, tp ini kali pertama aku jumpa betul2 dekat dgn aku anak Dato'] yang macam ni..

Dia x pernah meninggi diri.. even dia anak tunggal kepada seorang dato' bukan cam anak dato' sorang lagi yang aku kenal ni.. hampehh.. berlagak...angkuh.. senang cite mcmlah dia anak dato' dia bleh jdi boss pada semua orang.. apa ingat harta mak bapak ko bg aku makan ke... entah kenapa aku memang x berkenan dengan anak dato' sorang ni..

Apapun aku jadi malu dengan Puan ni.. sebb kadang2 aku pun x sedar yang aku ni nk berlagak konon2 anak dato' hahahaha dasyat tol aku ni.. poyo je lebih.. Risik punya risik dan rumusan positif aku pada puan ni.. "Family dia memang ajar dia berdikari cari duit and kumpul harta sendiri guna titik peluh sendiri , and dia pun nak pikir sangat psal harta mak bapak dia watpe.. sbb dia pun tahu 1 hari nanti kat tangan dia gak.. baik dia puaskan diri guna harta dri kederat dia dulu.. rasa susah sendiri sebelum senang2 kemudian... ni aku rumus as a positif thinking lah... kalau negatif thinking krg x elok plak.. hahahahaha

Apapun... aku suka kalau sembang dengan puan ni.. dia besh,lembut and dia ckap pun sopan je.. x garang2, xde mengarah-arah and bleh dibuat kawan lah.. dia x pernah nak gapkan staff dengan boss.. x mcm sesetengah tu,.. baru jawatan pegawai,, 3 tangga ke bawah dr puan tu tpi berlagak mcm dia boss ko kuli.. pehhhh kalau dalam govt x yahlah ko nk poyo babe.... banyak lg boss2 kat atas ko aku nak kena fikir.. janji kerja jalan, aku respect ko.. ko respect aku.. itupun dh cukup...

Ha apalah aku bebel... and aku betul2 rasa terpalit dengan sikap puan ni.. and aku nak jadi cam dialah.. dah x moh demand2 lagi.. and nak kerja keras dengan usaha sendiri. tapi memang selama ni aku dah usaha sendiri.. apalah ko ni ain.. ko bukan anak dato... tapi ko anak atok. Rahman.. hahahaahha tapi mak dan abah aku walaupun bukan somebody yang bergelar aku tetap bertuah dapat diorg... walaupun aku dibesarkan dengan duit seorg penoreh dulu aku tetap jadi insan berguna... tetap family aku bahagia... TQ Mak TQ Abah.... I love You All

No comments:

Post a Comment