Wednesday, January 11, 2012

Checkup 28 weeks

Salam

Harini aku g checkup my twin to be.. ermm harini dapat nurse yang senior so syok sgt sebab sekajab je dia dapat cr beep baby.. esok bermulalah carta gerak anak, tapi camana aku nak pastikan yang itu gerakan salah sorgnya.. sebab nurse suh cek 2-2 punya gerakan.. kdg2 diorg gerak sekali.. sama2.. huhuhu nurse kata tanda je, asal rasa dia gerak. kalau x gerak masalah lah tu. ok!
HB still low.. aku explainlah yang aku dh try sume makanan berzat besi.. makan Iron tablet yg x sedap tu.. and nurse tu kata.. ini masalah biasa bg Ibu Twin.. sebab banyak sgt darah nk salurkan.. xde mcm nurse lain.. kalau nurse lain sume tu dia dok kata salah kita.. kdg2 kita dh buat yang terbaik,. apa yang aku x ambik..apa yang aku x baca,, apa yang aku tak tanya.. patutlah selama ni doc x pernah komplen pasal HB aku.. sebab bagi dia normal utk Ibu Twin cuma jgn rendah dri 9 je katanya.. skrg maintain je 10.4.. geramm betul.. dulu masa rayyan x pernah rekod HB camtu..

Ada nurse ni tanya masa pendaftran, kenapa byk tagging2 ni kak.. siap tarikh bagai.. akupun xplain.. senang nka rujuk, nak compare BSP.. you all dah lah buat berterabur.. akak nk refer comparekan pun xleh.. kdg2 doc pun x jumpa.. diam terus nurse tu.. and pegi ambik urine dgn HB pun nurse tanya lagi.. (nurse lainlah) kenapa ada tagging2 ni kak.. --> aishhh itu rujukan BSP untuk doc -- tapi respon baik yg aku terima -->eii bagusnya akak... 1st time saya jumpa orang mcm ni kak.. akak ada inisiatif sendiri kan.. bagus kak.. saya nanti kalau jd camni pun nk wat lah.. snang nak tengok.. nk tunjuk kat doc pun senang.. sbb buku pregnant ni kdg2 berterabur diorg isi kan.. (terkmbanglah aku kejab) .. Aku pun senyum and xplain.. akak nk jimatkan masa doc sbb kdg2 doc ni malas nk selak2 buku ni.. sdgkan dia gak nk tahu result bsp tu -- slumbe aku jawab.. hahahahaha

And alhamdulillah baby aku sihat, beep jantung pun ok.. aktif pun bleh tahan.. and see nurse lagi 2 weeks.... pastu BSP again for februari .. huhuhu BSP jelah kejenya kan.. xpelah x lama lagi je twin nak keluar...

Sekarang seronok.. dah benjol2 dah perut... kdg2 kiri kanan benjol.. seronoknya.. rasa besh sgt bila dpt rasai semua ni.. memula rasa stress tertekan.. sekarg x lagi aku semakin seronok je.. tambahan plak bila baby sorg lasak yang sorang lagi soft je gerak.. berjaya lah kiranya aku pujuk supaya x gerak sekali..

Sekarang ni cuma x sbar nak beli baju2 baby.. bilalah nk g shopping baju baby.. and lagi satu photoshoot pregnant.. huhuhuhu haritu terbayang photoshoot kat gelanggang futsal. x sbr nk wat theme tu.. aku pakai jersi chelsea, en suami pakai jersi M.U , Rayyan pakai jersi Harimau Malaya.. hahahaha mesti menarik.. eiii bila nak ada budget dan masa ni.. huhuhu

Sekarang ni asyik sakit kat ulu hati.. mana x sakit rupa2nya kepala dua kat bawah.. kaki yg kat atas.. diorg dok menendang lah ulu hati ni ha.. tu yg pedih2 tu..

Apapun x sbar nk menantikan kelahiran TWIN ni.. mama sayang you all

No comments:

Post a Comment