Sunday, January 15, 2012

29 weeks

Salam

Pagi2 lagi dah rasa nk wat entri.. biasalah masa sekrg suntuk sampai x sempat nk wat entri (sdgkan minggu ni aku byk tido je kt opiss)pagi ni aku ngantuk sangat.. rasa rumah sejuk je,, tapi si bujang ni dah bangun.. dia biasalah kalau bukan kul 7 bukan dialah bangun.. tupun dia extra setengah jam je.. hahahhaa so aku nk elakkan ngantuk aku pun g mandi and ngadap netbook je pepagi.. ngadap FB ngdap blog..

Malam tadi perut sakit lagi cam last week.. sakit yg sampai x leh nk bangun pun... setelah diperhati dari mana dtg sakitnya.. yess baby mengeras dan kebetulan baby tang bawah so memang x leh nk bangunlah.. rasa keras.. perut pun memang sntiasa keras serupa bola.. hihihihih

Minggu ni harap2 dapat rehat lagi kat opiss bukan apa bila mcm dh nk sarat ni aku rasa nk rehat2.. baby2 aku pun semakin lasak sangat.. sampaikan x duduk diam.. aku plak yang duduk diam2.. bujang aku semakin aktif.. kdg2 mcm x percaya je yang aku dh nak dapat ank lgi.. rasa cam teringat lagi kenangan kat labour room setahun lebih yang dulu.. hahaha punyalah aku sakit siap suruh laki aku beranak pas ni.. tup2 aku gak rasa nk pregnant lagi.. cuma kali ni agak syok sikit sebab aku pregnant di luar jangkaan yang aku harapkan..

aku selalu bygkan camanan agaknya life aku pasni.. dengan anak2... yang kecik2 . pastu mana aku nk uruskan kerja, rumah, anak2.. huishh memang mencabar.. tapi ini semua pengalaman aku... aku nk cuba sebaik mungkin.. aku bertuah sebab aku byk anak2 sedara yang aku dh biasa jaga dr diorg baby lagi.. so bila aku dpt rayyan memang aku x kekok rasanya.. so aku harap kali ni aku kuatkan untuk besarkan dgn baik anak2 aku..... xpe jika twin ni lelaki.. aku redha.. apa salahnya .. lelaki pun aku akan ajar camana nk masak,kemas rumah and aku akan didik mcmmaana aku tegas dengan rayyan.. aku puas hati hasil aku disiplin kan rayyan dri usia 2 bulan skrg berjaya.. Rayyan xkan bangun lmbt g skool.. sebelum kul 9 dia dah ajak mandi, baju kotr pampers sume dia tahu mana nk letak and mana nk buang.. and the besh part pada usia setahun dia dah tahu buat semua tu.. cuma biaslah dia melawan skit.,. tapi sejak akhir2 ni akupun semakin bleh control emosi.. so rayyan pun x de wat perangai sangat... cuma dia dh start lah tido lambt. asyik bljr main basikal dia.. xpe mana tau usia 2thn dah pandai bwk basikal.. lehlah g sekolah naik basikal.. bila ada adik nanti.. hihihi ;)

Aku semakin sarat..perut semakin besar, jalan semakin lambat, huhuhu aku rasa masa rayyan dulu aku dh tunggu hari dah dengan perut mcm ni.. hihihi tapi nasiblah kaki x bengkak lagi.. cuma keinginan nak g berjalan tu memang ada je..

suami.. semakin sayang.. sejak 2 menjak ni seronok sgt aku dengan karakter dia.. x tau kenapa.. lain dr yang lain.. sampaikan kdgtu rasa syok sampai x mau berenggang je... bukan dulu x syok cuma dulu kami masing2 sibuk uruskan rumah tangga, anak. so mesra setakat mesra lah.. sekarang mcm bulan madu plak.. hahahha poyo je ko ni ain..

apapun kita tak tahu apa yang berlaku dgn life kita akan dtaang.. yang penting aku tetap sayang semua org yg bertakhta dia hati aku..

No comments:

Post a Comment