Sunday, January 22, 2012

Kata-Kata @ riak wajah

Salam

Entri harini agak cam feeling2 skit.. ---->

"Bolehkah kita tersenyum sedangkan hakikatnya kita mahu menangis, Bolehkah kita ketawa hakikatnya kita sedang tersedu-sedu dan teresak-esak dengan air mata ini , mengapa kita perlu berlakon utk bahagia.. bukankah bahagia itu MILIK kita.. hati yang sakit boleh dibelai namun bagaiman hati yang terluka.. pendamkan atau buang jauh di dasar laut... Segala kisah hati hanya Kita yang tahu..

Aku berharap agar aku tidak akan menjadi seperti ini.. bercakap dengan byg2 yang xpasti.. bergembira dengan angan2 yang terbang melayang.. aku mahu berdiri di atas kaki sendiri dan terus berdiri walau badai menimpa.. biarlah banyak cabaran dan dugaan namun aku mahu tetap disini dengan apa yang aku cari dan aku punyai...

"kenapa kita menutup mata kita ketika sedang tidur, ketika kita menangis, ketika kita memikirkan sesuatu? Kerana hal-hal yang paling indah dalam hidup kita jarang kelihatan. memang sesuatu yang manis jarang mahu kita tinggalkan..

"Allah tidak menjanjikan hari=hari yang kita yang lalui tanpa diduga, Bahkan kita tahu juga, ALLAH tidak pernah menjanjikan yang siang mataharinya terus bersinar, bahkan Allah tidak pernah berjanji yang hujan akan turun di siang hari. Tetapi Allah menjanjikan kekuatan dan ketabahan buat kita semua. Allah telah menetapkan segala Ganjaran...."

Apapun jika aku tidak tersenyum harini boleh jadi aku tersenyum esok hari dan jika aku menangis hari ini.. aku yakin tuhan mahu aku tersenyum esok hari... Semoga aku kuat dengan dugaan ini.. semoga aku tidak dibalikkan hati atas dugaan ini.. Kau lembutkanlah hatinya Ya Allah untuk bezakan mana kaca dan mana permata.. semoga aku dan dia tidak terlewat utk kebahagiaan ini.... kebahagiaan yang aku yakin telah kau janjikan di luh Mahfuza untuk kami.. aminnnnnnnn

No comments:

Post a Comment