Thursday, December 15, 2011

Saya sudah bertunang



Salam...
13.12.2008- 13.12.2011

Dari semalam aku dok nk wat entri ni tapi dok cari gambar2 masa majlis ni x tau kemana... Sebabkan orang asyik ingat dan teruja tarikh Kahwin je kan.. aku teruja kalini nak wat entri pasal Majlis Pertunangan aku.. hahahahahhaa.. Kalau ikut kan ni dah hari kedua aku jadi tunangan kepada Mohd Izadiq bin Ismail 3 tahun yang lalu... hihihihi.. Lainkan muka. biasalah budak lagi.. hahah waktu ni aku baru nak masuk 24thn.. tarikh nya 13.12.2008...

Actually, kami cadang x mahu tunang pun.. style sekarang nikah je terus.. tapi cam x beshlah.. nak gak rasa adat mendat ni.. hihihih so bermula dengan acara melamar dari en boyfren(waktu ni) melamar aku, x silap waktu tu baru je genap setahun kami bercinta dalam 20.8.2008.. Dia bgtahu dalam mesej, kebetulan masa tu Hari Raya aku Kat Kampung, Maxis line teruk.. nk kol x bleh... so SMS jelah.. sms dia bunyi mcm ni " Bulan 12 nanti family abang akan datang rumah ayg bincang pasal kita,, balik KL nanti kita siap2 cari cincin dan apa yang patut, ayg bincang dgn family nk letak tarikh bla, and mcmana dengan langkah bendul" pehh waktu dpaat mesej ni, aku tgh mood merajuk sebenarnya,, en boyfren balik KG dia langsung kol x sms x.. huhuhuh zaman bercinta kan mestilah sakit hati.. sbb bila balik kg terus lupa gfren.. hihihihi

After tu Family dia datang untuk acara merisik.. ni part paling kelakar dan aku rasa mother in law sekrg conpirm ingat.. hihihihi.. waktu tu mak sibuk berniaga nasi lemak petang2,, so aku pun sibuk lah tlg mak kat dapur, after siap2 barang berniaga, masak plak lah menu makn tgh ari tok MIL to be (waktu tu) aku ni dok mesej Bfren aku tu.. tanya diorg kat mana dah, dh nk sampai bgtahu.. last2 hon kat luar.. dah sampai rupanya.. nak tahu apa keadaan aku waktu tu...

1-kain batik, tshirt lusuh
2-belum mandi dan bau2 ikan bilis yang digoreng
3- muka memang peluh2 sbb betul2 duduk dapur dr pagi sampai t/hari

HAHAHAHAH.. so nak taknak aku duduk je diam2 kat bawah.. umah aku dua tingkat, baju and brg2 aku sume dalam bilik aku kat atas, camana aku nak g mandi and pakai lawa2.. hahahaha aku pun biar jelah parents aku yang settle hal2 majlis nak tetap tarikh tunang tu.. so bila diorg nak balik tu MIL nk jumpa aku.. actually tu kira kali ke-2 aku jumpa face to face..
Diorang sempat lah sarung cincin merisik.. and betul2 aku natural beauty waktu tu.. Malunya toksah nak ckplah.... hihihihihihihihi

Terjadilah majlis pertunangan aku 13.12.2008 tu.. and majlis tu berlangsunglah dengan simple dan sederhana je.. makeup pun aku ambik mak andam area2 kg ni je.. nk jimat kos.. memula kami senyap2 je dgn budak2 opis.. alih2 seri kat muka dah lain.. dptlah mereka tangkap.. g pun jarak tunang dengan kahwin x lama.. x sampai pun 3 bulan.. nk rahsia bagai pun x guna gak.. kami stillbleh profesional even 1 opis pun.. dekat opis.. dia wat hal dia aku wat hal aku..

ni antara pict majlis tu




And after majlis tu.. esoknya kami decide dah tarikh yang dipilih untuk kahwin.. what.. 7.3.2009.. huh!! harini majlis tunang, esoknya aku dh g survey butik2 pengantin area umah aku.. and dh singgah mana2 kedai yang leh wat souvenier kahwin.. huh!! ni yang payah bila orang dh betul2 ckup duit ajak kahwin.. ha hambik ko.. anytime je dia senyumje bila pun nk kawen.. uwaaaa... so masing2 main peranan, kad kahwin aku bg en tunang settlekan,, nasib citarasa kami sama.. and aku uruskan urusan souvenier , andaman bagai.. waktu tu aku ulang alik gak weekend umah dia pick up MIL pg tempah andaman, cari barg2.. en tunang pun waktu tu sibuk OT jdi dia lepaskan kat aku.. Alhamdulillah settle dengan jayanya tanpa stress pun walaupun masa yang diambil untuk urusan ni boleh kata every weekends kami sibuk.. pg fitting baju, pg beli brg hantaran, pg cr souvenier, pg settle borang kahwin, pg wat HIV test.. huh memang pack jadual kami sampai majlis .. waktu tu plak aku dpt tawaran govt.. gaji plak x dpt lagi.. uwaaa memang sesak wehh.. dekat 24K habess.. x sedr duit kuar macam air.. mujurlah simpanan untuk kahwin ni memang dah ada.. walaupunpenat.. tapi syok.. hihihihi kahwin beb sapa tak syok hihihi..


tapi itu semua 3 tahun yang lalu.. kini aku bukan gfren dia, bukan juga tunang dia tetapi aku ISTERI dia dan IBU pada anak2 dia.. DIA adalah Mohd Izadiq bin Ismail.. hihihi :)

Semoga Kekal Hubungan ini akhir Hayat..

Thanks en suami sebb sudi layan isteri awak yang kuat bebel, kuat nangis, manja x bertempat ni.. hihihihihihi

No comments:

Post a Comment