Wednesday, December 14, 2011

Hari Rajin Aku --- 14/12/2011

Salam..

Wahh besh tak tajuk entri ni.. beshkan beshkan beshlah... :) Harini aku rasa berkat gaji kot 100% nhihihi sebab apa, sebab totally aku siapkan kerja aku kat opis... Aku berjaya siapkan waran dalam masa x sampai setengah Jam,, aku siapkan juga benda2 yang tertangguh.. lebih kepada orang lain yang tangguhkan selama sebulan.. wahhhhh betul kata orang bila tanggungjawab selesai kita pasti lega.. leh lepas nafas panjang... Bila enjin pagi2 lagi dah warm up conpirm sampai malam lah enjin ni laju je jalan....

Balik keje aku rasa mcm nak masak.. x ckp banyak terus kuar lauk masak apa yang dan sebelum Tentang Dhia start.. 3 menu dalam masa x sampai 45 min... ada lebih kurag 40min je kot.. hahahha.. aku kalau kat dapur memang cam lipas kudung.. x suka lah nk berdiri lama2, terkebil2 wat kerja,, eishhh its not me!!!

Dengan mana nk jerit marahkan Rayyan yang kacau aku, dengan selang seli basuh kain.. yess aku berjaya settlekan semua... Pastu baru mandi, sapu sampah, kemas dapur apa yang patut..
So dapur dah pun berkilat... So bolehlah mandi and segarkan diri.. settle mandi, solat and gado dgn Rayyan baru Makan.. bila dah kenyang kain yang basuh pun dah siap.. tapi baru trip baju si bujang ni.,, After tu kenalah 1 trip lagi baju mak abahnya plak... sekali basuh utk 2 ari memang balkoni conpirm penuh dgn kain2jemuran,,

Sibujang lena,,, tugas lain Mop Lantai... wahhh after tu aku rasa syok and barulah boleh bersenang lenang... ngadap FB ke berblogwalking ke.. syok sgt2 harini... anak2 mama setelah membuli mama semalam hari ni betul2 dia bagi can mama x duduk diam... Yang aku Risau jangan tgh malam nanti kaki ni kejang2 dahlah.. sebagai langkah berjaga-jaga baik aku rendam kaki dgn air suam siap2.. kasi tidur nyenyak je.. esok ada checkup si ibu dan anak..

Tapi kalau dah namanya x duduk diam memang x duduk diamlah.. aku rasa mcm nk kemas bilik mainan Rayyan,, tapi cukup2lah.. karang kederat hilang plak.. dari kat opis aku berdiri,duduk,berdiri, duduk. al maklumlah skarang wat kerja pun guna dua meja,, dua PC tamak kan.. tu yang excelentnya aku bila kena cover 2 keje.. so aku redha jelah selagi aku mampu, kalau aku x mampu aku akan cuba suarakan... g pun aku kan selalu kuar g kinik lah, itulah, checkup inilah, so aku anggap diorg bg aku sbb aku ni selalu xde kt opis (walaupun awal2 aku dh bgtahu komitmen aku 50% je kat opis sbb pregnant ni agak rumit) tapi nk wat camana ada ke org nk dgr bila ckp "saya x laratlah" "saya penatlah" "ada dalams enarai tugas ke ni" .. jawapannya ada memang ada orang nk dengar.. tapi atas angin jelah...

Huishh apalah aku bebel ni.. tapi kalau aku masuk opis esok keje still ada atas meja, memang mood aku terbang dek anginlah, sebab setahu aku sume keja untuk esok aku dh settle, sebab aku aku settle awal.. sbb kalau pegi checkup ni conpirm dah guna separuh hari.. pastu balik opis penat punya.. so mana nak ada mood wat keje.. huhuhuh

Semoga aku berjaya mengikhlaskan diri aku untuk semua perkara yang aku buat..

p/s: walaupun rasa sakit hati dgn orang sengal yang bengap

No comments:

Post a Comment