Friday, December 23, 2011

MY TWIN is HEROES

Salam

Sebenarnya sejak beberapa hari dlm this week aku sgt2 lah sibuk sampai blogpun x sempat nk jengah.. actually aku cuma nk share selasa lepas -20/12/2012 aku g scan baby aku kat pusat Rawatan Islam Az-Zahra... yup tujuan khas nk tgk the full body my twin dengan gender dia.. mereka sama2 tunjuk gender mereka... maybe sebb salah aku gak mengharap ada Gugirl di kalangan diorg tu yang diorg tunjuk kasi clear tu... mcm tu jugak masa scan rayyan dulu.. ramai yg ckp gurl alih2 bird dulu dia tunjuk.. hihihi

And The result is twin is Boy.. so kalau kuar pun conpirm Boy aku adalah 3 hero.. bila en suami pujuk aku katanya "xpe anak lelaki senang nak jaga, dh besar diorg pandai bawak diri, kalau perempuan byk halnya" yang sgt2 mengrungsingkan aku adalah "AYG KENA BERANK LAGILAH YE KALAU NK GUGIRL" itu jwpn aku yg kuar dr mulut.. tapi aku tetap excited.. biarlah hero.. sekurang-kurngnya aku dh ada pengalaman nk jaga BABY BOY..

automatik dalam kepala aku terfikir nak buat rules kat rumah nanti... hahahah kejam kan aku.. hihihi rulesnya walupun anak2 aku lelaki aku nk diorg belajar kemas rumah, and wat keje2 rumah... supaya bila diorg besar or dh kawen diorg bolerh menolong isteri2 diorg... (knp statement aku cam ni) hahahha biarlah aku je yg tahu..

So aku jd excited.. sampaikan ada membe aku ckp.. baguslah ko dpt anak lelaki, and memang patut pun dh time ko ngandung pun ko leh g game futsal.. g main pingpong.. ganas x hengat..lupa diri" hahahahaha

Sebenarnya aku x sangka aku pregnant, memang waktu tu i mean 2 weeks before positif pregnant kami dhy decide nak baby... tapi aku ada game Futsal.. after 2 weeks tu aku rasa badan semacam, makan x hengat,, sampaikan mulut x henti2 makan,,, makan pelik2 plk tu. so aku heran tahap gaban.. aku tetap x moh cek sbb aku ada game futsal.. aku renung je UPT TEST tu.. takpe abess game esok aku cek... Ha ambik ko.. POsitif.. tapi aku x conpirm plak sbb line no 2 sgt2 lah kurg kalernya... tpi bila tunjuk kat kwn2 sume kata conpirm ni..

Aku terus call en suami.. waktu Rayyan dulu sgt excited nk pregnant, sampaikan lewat period sehari pun aku g cek.. hahahaha anak 1st kan.. and bila memang sah pregnant aku siap2 dh hadiah kat en suami Box kecik dlam dia ada sarung tangan baby dgn puting baby.. hihihi suami bangun2 tido tgk ada kotak, dia tanya aku gift box apa ni.. aku kata bukklah,, bila dia bukak muka dia heran tambah dgn mamai2.. dia pandang aku, apa mengarut pagi2 ni masa tu dlm pukul 7pg gak lah.. aku x kuar ayat tetapi aku nangis tunjuk UPT punya STRIP yang jelas 2 line.. wktu tu kami paling gembira.. suami peluk aku, kiss aku and ucap syukur x henti2.. aku nangis seronok sgt..

Tapi anak ke 2 ni.. sangt2 x sangka.. bila cek aku terus call en suami "abang... ayg ada 2 line" ha??? en suami cam blur2 "cek pregnant ke" 'a'ah' aku dengar dia gelak... aku tak tahulah apa perasaan dia waktu tu sbb by call kan.. dan akhirnya dia cuma jawab "baguslah tu... jaga baik2.." huhuh aku dah x snng duduk.. start esoknya aku MABUK teruk.. bab ni aku pling lemah.. Sampaikan Aidilfitri aku waktu tu sgt2 x syoknya. puasa yang banyak lobos sbb mabuk teruk.. raya yang x leh nak makan apa2 sbb sume kuar balik..

Masa rayyan x lah mabuk mcm ni,, habes raya aku g check gastrik kau agak teruk.. doc suggest scan sbb dah 14weeks,, and result is twin.. pehh aku hanya mampu mengalirkan air mata, cam x percaya tgk dua jantung sdg berdegup.. kuar2 bilik dco aku terus call en suami... walupun waktu tu ramai gile org kat klinik.. aku bgtahu yang aku ngandung kembar.. punyalah dia syok.. heboh 1 opis dia...

Balik2 rumah tunjuk kat suami gambar scan twin.. sgt2 kami x duga.. syukur Ya Allah... tak sabr nk tunggu twin ni kuar.. abg rayyan semakin boleh diharap xdelah mama risau sgt.. cemburu tu je mama harap dpt hilang bla ada adik..

And result scan yang menyatakan twin ni boy.. aku semakin seronok plak bila dah 2 hari dpt resultnya.. yang penting anak aku sihat2 belaka, membesar dgn baiknya.. lasak x hengat..

Tak sabar nk menanti kelahiran Twin ni.. semoga selamat semuanya.. amin.....

p/s: malas nk wat entri pasal scan ni.. sbb aku booking 3D, rupanya dia ada 2D je byran cam buat 4D.. sbb harini aku dh sjuk hati .. huh!

No comments:

Post a Comment