Tuesday, November 29, 2011

hati yang KECIL

Salam..

Pernah tak kita semua rasa sakit hati,...kecik hati...rendah hati atau apa saja yang berkaitan dengan hati dan perasaan.. huh!! terus terang aku katakan yang aku sekarg tengah berada dalm hati yang kecil ehh kecil hati dengan orang yang terdekat dengan aku... huh!

Kenapa ye kita as a manusia selalu jaga hati orang.. selalu jaga percakapan kita dengan orang lain sedangkan orang lain exp org yang kita syg x pernah pun nk pikir perasaan kita..

Pregnant women.. aku tak tahulah ini semua sebb aku tgh pregnant ke apa ke.. tapi yang pastinya,, aku yang banyk bercakap ni sekarng rasa mcm nk jd seorang yang pendiam je.. nk angguk,geleng je, bolehtak mcm tu. sbb aku nk coolkan diri aku dari hirisan luka mendalam dalam hati ni...

Kadang tu aku rasa terlalu melampau bila manusia lain itu berkata tanpa befikir.. jika selama ini dia sentiasa mahu menang.. dan aku yang kalah... aku pasrah tetapi jika aku yang selalu mengalah dikata tanpa belas kasihan apa yang aku rasa.. akhirnya pom!!!! hati aku terluka.. aku rasa nk menangis.. aku cuma ada sekeping hati kecil yang aku jaga dengan baik.. tapi orang yang aku sayang pun x leh nk jaga.. macamana plak dengan orang yang jauh yang aku sendri tak harapkan apa2..

Ya Allah berikanlah aku kekuatan bersama hati kecil ini.. sesungguhnya.. aku hanya memohon padamu berikanlah aku kebahagiaan dri rajuk ini.. ;) aku nakkan senyuman di syurga ku.. aku inginkan gelak tawa di runtum hatiku....

Sebagai Manusia belajrlah menghormati perasaan orang.. aku sendri pun pernah terkasar tapi ampun aku mohon.. namun dikau... maaf itu seakan paku tajam menghiris tekakmu jika ia dikeluarkan... Fikirlah wahai yang aku sayang... aku tak mahu Rajukku ini merosakkan rasa hormat,kasih dan sayangku.. kerana engkau sahabatku dunia akhirat....

Jika kau ingin dihormati.. hormatlah org lain dulu ye....

No comments:

Post a Comment