Friday, January 16, 2015

kain sendiri koyak!!!!!!!!!

Salam

harini xde apa sangat topik.. nk throwback pun byk gambr2 x  masuk lagi dalam pc.... cuma rini nak cerita sikit pasal hal SIBUK HAL ORANG ..

normally pun orang selalu sibuk hal org ni selalu tak sedar diri yang kain sendiri x koyak,, paham x massud aku.. kiranya kain orang koyaklah yang dia sibukkan kain dia koyak dia wat x nampak je,., bodoh ke x bodoh tu...

itulah masalah sekarang.. harini je aku asyik dengar orang bercerita,, bukan pasal aku,, sbb tahun ni xde lagi hal2 aku yang orang nak ambik tau.. mungkin hal aku x besh tapi dalam x besh ada jugak org sibuk hahhahah dulu la.. sekarang tidak aman sentosa hamba rasa.. cuma kesianla aku dengar deme bercerita kat aku pasal hal2 org lain dok jaja cerita ni..

as a human.. chewahhhhhhhhhh ... ko tak perlulah nak cerita hal orang,, jaga diri ko... jaga peribadi kau kan bagus. ni tidak ko sibuklah nak nampak buruk orang.. hey kawan... dia tu dia tu... eh2 emosi plak aku.. x pernah tau cerita pasal ko.. sikit buruk pun dia x cite,, tapi kau subhanallah kau burukkan hal dia.. aku senang je , kalau ko burukkan orang lain 1 jari ko tuding kat dia.. 4 jari lagi kat ko tau.. ha nmpak x disitu.. means 4x ganda mcm ko cakap..

kekadang orang yang dok burukkan orang lain, cari kesalahan orang lain ni.. sebenarnya LOSER ... dia kurang kasih sayang,, pernahlah ada kes ni... maybe pada aku maybe jga pada orang lain.. kkdg kawan rapat or maybe rapat yang adalah jugak share2 hal keluarga, anak e.t.c .. tetiba one day dia benci ko?/ ha nampak x kepelikan disitu why? why? .. selidik punya selidik sbb kawan ni dgr cakap orang lain.. wow !! amazing kan..

bila kita lantik orang jadi kawan kita ,.,, atau lebih senang digelar kawan rapat.. ko kena terima if dia sound2 cakap lepas dengan ko.. sebab dia mmg nak ko terima dia seadanya,, ini idok ko nak org terima ko tapi ko xnak terima dia.. nampak x LOSER kat situ.. hahaha tapi yg jadi hairan,, si kawan ni haramlah tau punca tetiba kena unfriend kat FB, tetba kena jeling kat jalan raya.. eh kaki lima.. sedangkan nak bercerita pasal sipolan ni pun payah kawan ni.. tapi hikmah tu sentiasa ada.. maksudnya tuhan nak bagi kawan yang baik la.. orang yang baik akan dapat orang yang baik,, orang yang busuk hatinya memang akan kawan yang busuk hatinyala.. ha nampak.. semua ni hikmah... kasi terang skit perangai yang hide2 ni..

sebagai seorang manusia.. kita selalu nak jadi yang terbaik.. selalu nk rasa yang kita ni terbaik.. tapi kena ingat.. boleh jadi ada orang yang lebih baik dari kita.. renti2l;ah bercakap hal orang.. selidik diri dulu.. bersihkan hati.. cuci jiwa.. imankan dada.. kan senang.. betulkan dlu apa yang boleh diperbetulkan.. pasti indah hidupmu kawan..

apapun... aku sentiasa maafkan sesiapa sahaja yang memang dari azali x puas hati orang lain lebih dari dia ke.. yang memang tahap suka cari pasal x sudah2.,. its ok.. sebab perjalanan ni panjang lagi dan juga boleh jadi pendek lagi.. tapi biasalah... bersedia sentiasa.... memaafkan orang lain...

renung renungkan.. wow dh mcm tazkirah plak..

No comments:

Post a Comment