Tuesday, March 25, 2014

MH370 - Berakhirkah!! :(

Salam
Aku x nk buat entri psl ni masa dia hilang.. sbb sntiasa berharap yg akan jumpa esok hari esok hari dan esok hari tapi........ 17hari berlalu.. tetap tiada.. dan mlm td.. pm buat pc and pc yng ptt awal dimulakan di hold hingga pukul 10pm.. dan bla pc itu adalah dri pm.. aku mcm dah dpt agak dah.. yang sure bad annoucement akan kuar...dan ianya....
"Mh 370 is ended at indian ocean" aduhaii.. sedih sangat weh..



Al Fatihah....huhuhuhu sedih bila ingat balik

Disebabkan hilang kat lautan hindi.. memang susah woo nak cari.. sebab lautan hindi sangat2 dalam... bayangkan.. perkara paling takut dalam hidup bila... kemalangan peswat.. bayangkan kalau yng tang jatuh dalam laut.. mayat pun x dpt cari.. subhanallah.... 


Pesawat MH370 ni hilang pada 8 mac 2014 dan semalam pengakhiranya atas bantuan kerajaan australia dengan menggunakan sistem penyiasatan terbaik... dapat mengesan lokasi terakhir.. Selatan Lautan Hindi.. huhuhu.. masa PM annouce aku tgk muka DSNajib bibir dia  terketar ketar.. as a muslim bukanlah semudah itu kita nk terima and nk suruh org terima. tambah2 cerita sedih... waris2 dia camana,, tengok je kat beijing.. semua histeria.. tu yang bukan islam.. syukur tuhan sentiasa ingatkan kita dunia hanya pinjaman.. besar kuasa Allah x siapa yang dapt lawan. sekali dia tarik nyawa. anytime semua berubah.. 239 orang . kapten terbaik. kapal terbang terhebat.. namun Allah Maha Besar,, x siapa yang dapat duga..


Antara isi PC DSNajib adalah seperti di bawah ni.. aku ambik dr mereka yang dok hantar kt wassap.. 



Bagi aku bila DSNajib cakp Ended.. aku xnak terima semuanya berakhir.. kenapa dia x sebut Crash,, sebab dia sendri sntiasa berharap ianya x jadi apa2.. kaptern berjaya selamtkan pesawat tapi kat tempat lain, semua selamat and xde sapa yang cedera pun.. kapten balik xplain apa yang berlaku, bersihkan nama dia.. bersihkan spekulasi2 yang berlaku.. tapi....... jika memang ini suratan takdir.. nak xnak kena terima.. aku yang bukan waris dan aku rasa semua orang yang bukan waris mereka sure rasa sedih.. serius.. bila PM pc semalam.. semua status kat FB, IG,TWEET pasal #MH370. .

Ya Allah jika benar di dlam lautan itu. kau timbulkanlah mayat2 mereka.. supaya dapat disemadikan  dengan cara terbaik.. tolonglah Ya Allah.. berilah kami jawapan yang lebih jelas dengan bukti2 ini semua...

mood:Berkabung

No comments:

Post a Comment