Wednesday, November 13, 2013

Pesan Tuan Besar

Salam

kelass kan tajuk I rini.. hahahah dh lama rasa x hapdate feeling2 entri bagai.. semua ni kerana...

baru2 ni aku sembang dgn asben pasal membe kami yang still x kahwen lagi, umur dh meningkat, dia g jenjalan satu dunia bila cuti.. sethun dekat 2-3 kali gak g oversea,, cam kami over the sea pun jenuh.. over the river kerap lah jugak hahahha.. balik Perak.. Perak River bleh???

Pastu ayat aku cam bunyi camni lah "abang besh kan ____ pergi jenjalan.. asyik g bercuti je,, jeles plak tengoknya.. pergi bukan dekat2 semua jauh2.. Indonesia dia kata bleh  balik hari.. kita jgn kata Indonesia.. singapura pun blum tentu mampu"

sekali en asben aku kuar ayat camni : "sayang... dia tu bujang, di happy dgn gembira dengan cara camtu,, tapi sampai bila,, xde suami..xde anak.. maybe bagi kita , kita Nampak dia gembira mantau hakiktnya dia rasa sdih.. kengkawan semua dh beranak pinak.. berlaki.. berbini dia still single mingle.. so tu je cara dia nak hilang sunyi dia.. duit plak banyak.. family dia dh puas rasa duit dia.. so dia nk buat apa lagik.. habeskan utk diri dialah. tanggungjawabdia  x mcm kita"

aishhh betul jugakkan asben aku cakap camtu.. kalau dah kahwin ada anak2 duit banyak nak guna.. membazir plak habeskan duit camtu. lainlah kalau memang ada duit lebih dan mampu.. tu lain keslah.. aku kalau laki aku gaji 10k.. aku 10k.. memang umrah,paris,haji,london semua aku redah.. ini gaji pun 1k x capai bersih.. ape nak di London kan.. hahahha

Actually aku suka part en asben cakap pastu

"buang masa je lambat kahwin" hahahah haluuu cik abang.. jodoh tu kan kt tgn tuhan. dh jodoh dia tertulis lambat redha jelah.. mungkin tuhan kasi jodoh dia lambt tapi boleh jadi dia lgi bahagian dari kita ni ha.. eh kita x bahagia ke.. teet!!!!!!!!! mana bleh x bahagia.. kalau dh lengan tu bantal I.. kalau dah badan tu bantal peluk I kan.. hihihih

tapi kekadang banyak gak kata2 nasihat dr en asben yang aku ambik.. cthnya dia selalu cakap..
"biar org len yang jadi bodoh.. tapi jangan plak kita tunjuk kita ni bodoh mcm orang tu" ---memang ayat dia x berapa susun sangat beselah budak archictect ni bukan cam budak art cam aku.. hahhaha

tapi en asben ni aku senang klasifikasikan dia a "Negatif Person" why??? kalau compare dengan akulah.. yess aku is "Positive person" selalunya kalau nak negative kt orang dia memang laju je.. and aku yang slalu igtkan dia balik.. dan korang rs dia nk mkan ke hint positif aku.. hahah lelaki kot.. ahahahahahhaa

kadang2 kalau aku ngadu pasal keje kat dia.. diapun samlah ngadu kt aku.. pastu sama2 cakap

"kita ni mcm senasib je kan"

pastu silap2 dia kuar ayat "kalaulah awak leh keje kt opis abg" xpun "xdeke kawan2 awak yang mcm awak nk keje kt opis saya" hahahah seeeeeeeeee sebab tu dulu kami 1 opis kot.. tapi aku jarang sangat dulu handle project grup dia.. hihi so x tau xtau.. hahahaha

tpi betullah, sbb akukan muda lagik dgn en asben,, cheh,, sure lah orang tua tu kena bebel banyak skit kat aku kan.. ;)

hahahahah

No comments:

Post a Comment