Tuesday, July 2, 2013

Dia yang Aku terima Nikahnya

Salam



Entah kenapa harini ,,ermm actually malam td tetiba nk dpt idea untuk wat entri ni.. supaya aku bila dh tua nanti leh lah tau perjalanan Mahakarya cinta ni ha.. pastu anak2 aku pun lehlah tau dr mana plak mak apoknya ni ha dok bersama bercinta bagai ha,.. hihihi

Next month genaplah 6 years kami bersama sebagai pasangan bercinta.. means dh nak 6 thn couple + kawen boleh kira camtu kan hahaha.. oklah.. actually dulu bukan senangpun en somi nak tackle bini dia yang cumel ni --ok sila lempang. hihihi jual mahal.. aku bukan jual mahal dlu, cuma masa tu mcm nak besh2 sikit, leh kuar dgn sesiapa je, xmau ada hati dan perasaan bagai ni.. x suka x suka.. kenapa x suka.. sebab kita kalau boleh nk lahh cri yang leh sekepala tapi pastinya sukar.. susah ok.. susah nk dpt yng leh masuk kepala air kita ni.. kepala air.. apa punya ayat derrr

Aku kenal en asben masa tu trip ofis pergi Penang, 1.5.2006.. masa tu first time kenal.. kebetulan i yang hot ni (masa tu zaman jahil) susah skitlah nak lepak dgn orang ni, orang tu sebab ramai yang x suka.. tapi dgn en asben kami duduk sebelah2 masa dinner.. this is first time and ayat yang aku ngorat en asben "hp canggih tapi kalau xde gambar aku, xlah canggih" ko nampak gatal x gatal aku time tu.. sesiapa yang rasa nak ngorat awek sila guna ayat ni.. supaya bila balik umah ko blehlah bomohkan awek tu, mimpikan awek tu hahaha booooooooooooooo ---- sila jgn ikut naasihat ini

after dinner kami jd gegila and sembang sampai pagi kat blik orang.. diulang bilik orang.. hahaha sembang pasal full activity and apa saja. --actually dh lupa pun sembang apa.. hahahah nampak beno ingatan x brp nak bagus...

Balik ke semenanjung.. ececehhh semenanjung lah sangat.. balik kl.. keje mcm biasa,, aku mc sebab sakit mata.. tu r gatal bebeno.. tapi xpe.. ada kenangan lain yang syok time balik dr penang tu.. sbb kami tumpang kete orang 'i kan pembawa virus so diharamkan naik bus sbb mata sakit' huhuhu nasib ada yg sudi bawak i... huhuhuhu dlm kete tu ehem2.. x jd pape pun.. en asben yang asyik usha i siap taruk ubat sakit mata.. sila katakan dia sgt sweet even dia x sweet mana -- aku kutuk laki aku ni wehh hahahhahaha

hampir 6 bulan gak dia dok ngorat2 aku x mau.. aku selesa berkawan, supaya xde yang cembru ke apa ke.. biasalah satu opis bila ada oranglain yang nak jugak kat aku yang kunun2 hot ni.. adehhhh.. tu belum masuk kekasih lama yang tagih cinta ..--aku memang bajet hot pun.. hahahahah boooooooooo

At last aku terima en asben setelah beristikharah bagai, bertapa bagai, jumpa ustaz bagai.. akhirnya dengan satu mesej "ayang terima abang" cheehhh baru nak couple dh abang syg bagai.. kalau x engkau aku je kot.. hahaha.. biolah ayat aku nk manja2 kau pun.. tapi aku suka part aku nk kuar dinner kunun2 dgn aiman, bff aku, aiman ajak teman dia.. naik motor kan.. time tu bukan ada kete bagai pun. kami ni baru keje2 loan kete pun x lepas2.. hahaha sanggup balik keje singgah umah, tanya banyak2 kali.. "nak pegi jugak ke.." masa tu kami kawan lagi.. lihat ada simbol2 kecemburuan disitu.. hahah tapi aku kering hati.. aku kuar and balik lewat sebab lepak dgn caun bff aku.. yess aku ni kurang skit bff pompuan.. masa sekolah gangster and ganas cam pekida je.. hahahha phuiii so bdk pompuan gedik2 aku x mau kawan.. boleh x camtu.. hahaaha

Ganas2 pun kat sekolah nak gak berpakwe mcm orang lain.. apa kes..... habes namapun hot kan.. hahahah  booooooooooooooooooo

And akhirnya 20.8.2007 kami sah sebagai couple.. pasangan bercinta.. genap setahun kami tunang, pastu 3 bulan kami kawen, pastu 7 bulan aku mengandung.. ko tengok gelojohnya kan.. hahahah...

Apa yang aku nak rumuskan bukan semua yang kita nak pada seseorang itu akan kita dapat.. boleh jadi kita xkan dpt.. boleh jadi dia bukan utk kita.. kalau ikutkan hati kita memang kita nak yang bagus2 je.. tapi bagus ke kita untuk orang lain.. even sampai sekarang pun aku terlalu banyak kelemahan untuk suami aku.. sangat banyak.. aku mohon sangat tuhan kuatkan hati aku, iman aku untuk aku lebih kuat hadapi cabaran sebagai isteri, ibu dlaam dunia ini.. aku sangat2 lemah.. aku belum mampu menjadi isteri solehah dan ibu yang misali.. aku kesian dgn suami aku sebab dapat aku tapi aku selalu mencuba untuk menjadi yang terbaik.. insya allah...

Lastly.. buat en suami (mcmlah laki hang nk lyn blog poyo hang ni ain oiii) ayang akan cuba dan sentiasa berusaha utk redha dengan cabaran ini.. ayang akan cuba dan mencuba,, i love u till the end...

No comments:

Post a Comment