Tuesday, May 14, 2013

Cuti dan Cuti - Rayyan kena Chiken pox

Salam

lama je blog ni tanpa entri, ya aku bukan penulis tegar mcm org lain,, yang dpt update every day, silap2 every hour. tapiif aku x bz memang aku hapdate entri byk2.. ihihi

Sebenarnya last weekend Rayyan kena chicken pox.. huhuhu masa tu we all planned nak g cari baju raya, tapi semua bermalas-malasan, biasalah hari sabtu.. bangun makan dan tido.. masa nak mandika Ryan dah perasan satu biji kt badan dia, tapi masa tu xnaklah decide itu adalah chicken pox even abah dia dah bg tanda soal kat aku time tu. but kami buat2 cool je..

Masa nak siap2 pergi Mines utk cari baju Raya tu, and nak mandikan dia,., tu diaa.. penuh satu badan, badan dia pun dah dedo2.. huhu siannya anak mama, terus decide pergi clinic dulu pastu baru pergi mines.. and pas siap2 tu teruslah kami pergi clinic an nur.. biasalah demam campak bukannya ada ubat yang bleh bg baik serta merta pun.. huhu so doc just spare ubat demam, and calamine lotion.. terus kami pergi mines utk beli baju raya. elok sampai mines wiwin dh selamat tido.. lega.. masuk stroller terus pergi makan.. kena makan dulu. lapo kot.. breakpast cucur gula je..hihi

Pas makan kami g beli baju Raya kat Tewah, memang every year kami beli kain kat sini.. eh bru tahun lepas beli kat sini.. hihihi before ni beli baju siap je.. tahun ni x beli baju siap sebab anak2 aku ni pesen kepala besar so baju siap x muat nak masuk kepala depa.. huhuhuhu

nanti aku ceritalah pasal kaler baju aku tu ye.. hihhihi

 Pastu balik dari mines, Rayyan mulalah semua nya x kena.. adoii.. badan dah gatal2,, nak bg ubat, budak bila byk cakap pepaham jelah.. semua x kena, busuklah, ubat xsedaplah.. dah sihat la.. ermmm sabau jelah..



Setakat ni wiwin x kena jangkitan lagi.. alhamdulillah.. semoga x kena langsung.. huhu sianlah kat mama, cuti mama x banyak mana.. huihuhu..

Hari Ahad tu hari ibu, mcm besh je Ryan bangun pagi kiss mama and wish Happy mama day.. hiihi dalam pukul 10 en asben bawak Ryan nk g ptg Rambut, sebab dah mula naik banyak kat kepala dia, tapi abang kedai guting tu xnak,, sebab bentan katanya.. huhuhu so decide guna daun bamboo je.. korang tahu x daun bamboo tu daun apa.. ianya daun khas utk demam campak atau ciken pox..


ha nilah rupa daunnya, aku buat mandi and sapu dgn bedak sejuk.. masuk harini dah kurang dah, dh kering dah gelembung2 air tu.. and the besh part

Rayyan kena plak gigit tebuan adoii.. sadiss.. nilah digelar 'sudah jatuh ditimpa tangga"

entah kenapa bleh plak masa aku tgh  masak lunch, dia dengan abah dia dok lepak kat balkoni,, pastu sekor tebuan ni pg gigit jari manis kaki dia,, x melompat kawan.. meraung x hengat.. aku yang tengah masak terus panik x tau nk buat apa.. asam jawa kat rumah pun jenis xde biji camana nak taruk biji dia kat kesan gigitan tu utk buang bisa.. huhuh so aku terus amik kunci keta, dukung dia, amik wallet dgn tudung terus shoot pg clinic,, pg clinic ikhwan sebab xde orang senang..

Dari dalam kereta sampai clinic meraung, membebel je bujang tu.. dh macam orang nak bersalin.. hihihi.. so doctr bg injection.. nasib cepat so bisa pun aku dh hisap keluar awal2 dlu.. so x sempat bengkak lah itu kaki..

so harini bersamaan hari selasa, aku keje, suruh anak sedara jaga rayyan.. opis xde siapa so aku nak siapkan keje2 yang tertangguh esok sambung cuti balik jaga Rayyan.. hhuhu abeslah cuti mama, huhuhuhu

No comments:

Post a Comment