Wednesday, February 20, 2013

Bila Senior jadi junior

Salam

Harini aku semakin susah hati tapi feedback kengkawan yang tgk anak aku kata ok je.. ni semua sebab si Muhammad Rayyan Izzad


Kan dia baru je tukar taska kan.. so last week dia dah ok dah even dia nangis2 masa pagi2 tu, tapi this week sangat-sangatlah mencabar bagi aku yang adoii ni.. kenapa?? dia bantai mengamuk for 3days ni.. grrr susah hati mak nakk...

Oklah sebelum ni Ryan masuk taska kat area umah aku lebih tepat depan balkoni aku je sekolahnya, dari start 2 bulan sampai lah 2tahun 9 bulan.. (betul ke ye) lebih kurang camtulah.. so korang dpt byang tak betapa dialah senior kat taska tu, and lebih kurang masa taska ni baru bukak dia antara 1st batch gaklah yang masuk situ.. bak kata membe aku yang dh jadi 'ayahanda' hahahahah sengal ko kan yan..

tetiba aku decide nak hantar kat Taska De Sayang ni yang environment totally berubah, dulu memang everytime dia main je,, main mkan tido.. kat sini semua berjadual and kena bawak diri, so memang agak terkejut lah kot kan si Ryan ni...

Kat taska lama dia ada cikgu angkat eh lebih kurag cikgu yang manjakan dialah.. cikgu Theha.. Ryan panggil Theha.. sgt tdk sopan.. memang kalau cikgu ni xde dia kemurungan dibuatnya.. hihihi manja sangatlah dia dengan cikgu ni.. tidopun nk dengan cikgu ni.. ditepuk-tepuk pun dengan cikgu ni tapi sekarang..

Memang seksa lah pepagi aku nak memujuknya.. huhu *tepuk dahi 44kali* hiihi mengamuk mitak tlg.. yelah dtg sini kena jdi junior lah.. anak aku ni memang bukan jenis melawan and takut skit budak ganas2 ni.. tapi bila balik aku tanya dia:

Mama: Ryan ok tak kat skool harini
Ryan: ok tapi Ryan x nak g dah
Mama: Mana bleh, Ryan kena skolah, Ryan kan abang, kalau Ryan x skolah nanti adik2 pun xnak sekolah. Ryan kena tunjuk cth yang baik sbb Ryan abang -ok mama dah start ceramah
Ryan: kawan buat, Ryan takut
Mama: Kawan buat apa?
Ryan: kwn gado, takut
Mama: Kalau kawan  buat Ryan buatlah balik.. -teruknya mama ajar anak tapi as a bg dia kuat skit protect diri
Ryan:ermm

Ryan ni camana pun memang dia susah nk melawan.. memang jenuhlah nak bangkitkan semangat dia suh melawan, tapi bab melwan cakap aku pandailah plak.. siap dia plak yang sound aku.. grrrrr

Rak tv aku yang dia patahkan, pastu dia bersujud dlm tu apa motif pun aku x tau

1 comment: