Wednesday, December 12, 2012

Puree - Carrot

Salam

Ok.. ramai gak kengkawan yang selalu tanya aku yang anak 3 ni apa makanan -solid food yang aku bagi kat anak aku.. oraitt harini aku merajinkan diri  utk buat entri pasal menda ni.. setelah aku merajinkan diri dengan memasak sambil membawa handphone utk menangkap gambar.. hihihi..
Disebabkan kat rumah ada carrot je, so today pepagi yang hening aku buat Puree Carrot.. yeehaa... buat dia x susah pun. senang je.. and sebagai ibu bekerjaya sudah tentulah ianya sangat2 membantu aku.. korang tahu jelah my wiwin tu.. hihihi  makan banyak .. mereka telah berebut-rebut utk mengemukkan diri bagai johan.. hihihihi

Carrot yang telah dibuang kulit 8pcs-rm1.49-carefour

aku guna pengukus 'tuperware' je..-rm38.00

Carrot yang dipotong dadu, 

Bekas letak Puree bertutup yang telah disiap- beli kat Daiso-rm5 

Blender taruk air masak sikit

Simpan dalam bekas puree masuk dlm fridge
Aku buat puree ni untuk 5 hari je.. so aku letak kat fridge atas je.. nipun aku buat as a desert je pas makan,,sebab anak2 aku camanapun mesti nak bubur nasi.. hihihihi so nanti aku update lagi puree lain ye.
*orang kata puree ni leh tahan sebulan kalau simpan dlm fridge tapi aku rasa it's not good ko. hlglah khasiatny kan.. and aku suka stim kan je.. bukan rebus sebab khasiat terjamin sikit.. pastu kalau korang malas nak kukus besar2 beli je brand tuperware punya ni. rebus dlam kuali. kecil,senang nak simpan. tak silap sekarang ada 3 tingkat lagi, aku baru beli utk mak aku.. aku guna yang 2 tingkat ni je.. hihihihi

so selamat mencuba pada siapa nak mencuba..

No comments:

Post a Comment