Monday, December 10, 2012

Peng'KALAH', meng'KALAH' dan ber'KALAH"

Salam

ermm tajuk memeningkan.. ha hambek.. 3 entri sekaligus.. gara2 weekend yang takda entri langsung.. huhuhuhu.. korang tahu.. kita ni as a human tambah2 as a women selalu  kena jadi insan mengalah.. korang aku tak tahulah tapi aku.. erm.. senang sangat mengalah.. kdang2 kawan2 yang batu api pernah gak nasihtakan "jgn cepat mengalah, nanti orang pijak kepala ko" erm.. tapi untuk org yg kita sayang apa salahnya kita mengalah even dah terang2 salah dia.. tak rugipun kot mengalah.. aku memang keras hati sekeras kerikil ok.. tapi.. aku erm, susah nk explain sebab aku memang senang nak mengalah and senang rsa x sedap hati..

Kadangtu kalau gado manja2 dengan en suami pun mesti aku terus rasa sampai bukan2.. and silap2 terfikir "kalau aku mati or jadi apa2 sekarang, x sempat mintak mahap kat en suami" huh!! pheww.. aku ni imaginasi selalu melampau pun.. apakan daya dan itu aku kan.. huhuhu redha je lah...pastu aku mesti rasa libang libu tau x snng duduk sebab risau dosa.. ala dosa lain ko x pikir.. *aku manusia lemah sure lah ada dosa yang aku kekdang x perasan" aku tahu berat en suami nak tanggung tapi aku bukan isteri solehah tapi aku mencuba utk jadi isteri solehah.. tak salahkan..

Dalam banyak bidang aku jarang mengalah tambah2 kalau bidang persaingan memang mintak mhap lah aku nak mengalah.. hahhahaha kunun mcm rebut2 pakwe,., chehh!! taklah aku x suka nk rebut tambah 2 bukan hak aku.. aku ni biarlah dpt org yang suka, syg aku bukan yang aku je syg diakan.. hihihihi *melalut* aku xkan mengalah pasal bab keje.. aku sure nak tunjuk terbaik.. sbab aku x moh kalah.. and aku memang selalu improve , improve dan improve.. yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

So aku rasa korang janganlah nak mengalah kalau bab2 yang menampakkan kelemahan korang,, pls kuatkan semangat and kuatkan tenaga.. *ada kaitan ke* tapi kalau korang dgn en suami tu lainlah.. tu kena taat setia kan.. so dgrlah ckp dia ke.. dia lah syurga kta para isteri ni.. harap maklum...

Lastly... aku sangat2 mengharap agar aku sentiasa berada dalam keimanan yang tinggi untuk tidak mengalah dan jadi pengKALAH.. hihihihi entri mengarut sebab hati sdang gundah gulana.. rasa nak balik cepat2,., nak peluk cium en suami.. biarlah dia salah (tetap aku x ngaku salah) hahaha tapi nak mengalah gak.. sebab dia je bantal peluk paling besh huhuhu.. rayyan dgn kembar x suka dah nak peluk2 ni.. huhuhuhu..

notakakidiajrimanis:walaupun en suami pembuli dia tetap dihatiku.. huhuhuhuhuhuhu

No comments:

Post a Comment