Monday, November 5, 2012

Poligami

Salam
Mesti herankan dalam banyak2 topik napa topik ni yang aku nk buat entri, tak takut jd pd diri ke???
Entah kenapa 2,3 harini menda ni yg bermain main dlm kepala sebab ada beberapa chat fren yang selalu bukak topik ni and tanya pdpt aku?? So senang aku share je kat entri aku... Tapi ramai ckp kat aku bila aku kata "yess.. Aku sokong poligami" tapi...... Aku sokong ada sebab....
Mana lebih baik suami mintak izin kahwin lain atau suami yg dera perasaan kita sebab kita x bagi kawen cthnya dia seksa hati kita, fzikal kita sbb tunjuk perasaan, pastu kutuk2 kita dr belakang sbb x bg dia kawen,, huh!!
Tapi aku pun perempuan surelah fahamkan hati perempuan lain,,, sapa x sedih bila org yg kita sayang dhpun beralih arah ke cinta yang lain,, tpii kasih syg ni bkn bleh paksa kann,, tpi kena pupuk...
Aku sentiasa bersedia jika satu hari en suami balik rumah tetiba dia kata "syg abang nk kahwin satu lagi" aku jawab senang je, siapa perempuan tu abang, kenalkan and syg nak tanya dia sanggup ke terima and jaga abang mcm syg jaga, selama 4 thun syg rs ckp kenal dgn abang, and biar syg bgtahu dia mcmana kalau jd isteri abang nanti, if dia sanggup, syg sendiri akan pinangkan,,, gile tak aku??
Sume orang ckp aku berlawak and. Memain soal ni, Tidak??? Aku serius,, bg aku. Aku dh jalankan sepenuh tanggungjawab, bahkan aku dh bg anak, and aku besar dan didik anak aku dgn cr yg elok. So atas alasan apa dia nak kahwin lain melainkan perasaan kasih dan syang dia yang dh berubah... Aku taknak hidup dgn lelaki yang x syang aku sepenuhnya,,, namun aku juga x sanggup hidup sendiri..
Ala sebab ko dh bg anak, mcmana kes yang xde anak, surelah perempuan tu rasa sedih.. Alamak!! Namapun entri akukan, so aku bg pendapat if AKU dalam situasi ni jelah ye, x berani nak komen lebih2..
Menangis,Meraung,, erm dah namanya aku pompuan kann,, mestilah nangis gak,, gile ko x nangis kalau dh org yang ko share jiiwa, raga bagai tetiba dh syg org lain, sdgkan slama ni dia yang kucintai dan dicintai...
Ini pendapat aku dan persediaan aku je,, tapi xlah alu mendoakan ianya terjadi, aku sentiasalah doakan semoga Tuhan x balikkan perasaan aku atau en suami, biarlah kami kekal hingga ke syurga, biarlah kasih syg ini berbunga bunga dalam hati dan keluarga kami.. Aminnnnnn


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone








No comments:

Post a Comment