Wednesday, October 24, 2012

Rehat

Salam..

OMG harini and pagi tdi first time aku bangun tido at 2.30am and say "bila time aku rest sebenarnya ni sambil ketuk kepala.." huhuhuhuhu semalam en suami cakap, esok (harini) balik keje we go my mother house-sunway after keje,,, so u siap2 packing barang and mandikan budak2, abang balik and kita balik sana terus.. huhuhuhu so harini aku bangun pukul 2.30pgi utk settekan kain baju, CD (cloth diapers) , rumah bagai, masak bubur anak sume, bubur kena masak 2 jenis ok.. bubur nasi and bubur tepung dah tentulah utk breakpast and lunch kalau rajin baru aku buatkan bekal si rayyan sekali dah tentulah spagheti carbonara.. feveret dia tu.. hihihihi............

And now pukul 11.30pg aku dh rasa cam ada burung atas kepala tengah terbang2 sambil joget2 sebab NGANTUK.. uwaaaaaaaaaaaaaaa actually, sejak beranak kecik a.k.a kembar ni aku dah xde waktu rehat yang khusus dah, aku pun kdg2 stress and tanya kat diri sendiri time bila aku rehat...  jom semak time table aku kat rumah

Weekdays

Hari/Masa       4.30pg-6.00pg 6.00pg-7.00pg 7.30pg 7.30-7.45     8.00pg



Weekdays        isnin-jumaat Bangun Pagi , wat susu anak, tukar pampers, basuh baju, jemur baju masak bubur anak, siapkan beg sekolah anak hantar anak pegi sekolah Joging pergi kerja







                       
 8.30pg- 5.30ptg 6.00ptg 6.00ptg-8.00mlm 8.00mlm-11mlm 11mlm-2.30pg 2.30-4.30pg
Kerja balik kerja, ambik anak, bwk g taman 5min Masak bubur, bagi makan anak, mandikan anak, masak dinner, mandi, solat duduk tidurkan anak, masuk kain baju dlm mesin, makan malam lipat kain, layan TV xpun tido kejab setelah selesai bancuh susu anak bangun bancuh susu anak and lelap kejab



Kalau Weekend time 8.30pg-5.30ptg tu adalah diisi dengan masak breakpast, masak lunch, main dengan anak.. and yang sewaktu dengannya.. hahahahahahahah

Tulah bila anak dah ramai (padahal 3 je pun) pastu kecik2 plak tu barulah aku rasa yang beratnya tanggungjawab as a isteri, ibu and pekerja opis ni.. penat wooo.. tapi aku tahu setiap kepenatan itu ada pahala so.. aku redha dan ikhlas.. (walaupun kdg2 merungut x hingat gak) sebab tu aku x sabar nak tunggu bebudak ni besar, aku rasa aku nk stop dulu beranak pinak ni, nak relax2 je.. sebab xnak stress camni aku nak pakai baju lawa2 dulu hhihihihi............ besarkan anak2 je dulu.. maybe si twin tu kena bg  full comintment dulu.. hihihi..

So pack gile kan aku punya jadual, penat wooo kdg2 rs nak nangis je.. huhuhu manataknya.. penat, letih sume ada.. aku harap anak2 aku bila besar nanti bacalah blog mama dia ni.. hahhaha supaya dia hargai aku as a mama dia kan.. *poyo* hihihihi dan aku as a mama mendoakan agar anak2 aku menjadi anak yang soleh.. aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn


No comments:

Post a Comment