Sunday, February 5, 2012

32 weeks now

Salam

Aishh skrg dh pregnant 32 weeks.. uiks cam x percaya je.. hihihihi rasa cam eh aku nk bersalin dhlah.. :) rasa berdebar pun kemain lagi bermain di minda... teringat saat aku pregnant jom imbas...

Waktu tu ada game Futsal.. aku dh rasa badan ni lain macam je.. tapi xpe2,,, x yah cek lagi.. kita game puas2 dulu.. so aku as a stricker (cam hebatlah konon) eh hebatlah aku dpt golkan 4 gol ok.. (wat muka bangga sikit) ;) main dgn dasyat.. for game 2010 aku x dpt score gol masa ni team kami jd mangsa buli.. sedih... tapi 2011 kami bangkit (wah ayat cam harimau muda) dgn training yg cam hampeh.. tapi sbb diorg yg x training aku every week training dgn geng2 lain so stamina and rasa biasa tu dh selalu.. tambahan plak selalu gak ada friednly.. so aku dh rasa setakat nak main 4 game straight xde hal punya.. (melalut dh aku ni) aku pun lawan lah waktu tu dgn penuh semangat sampai muka pun lebam, kaki pun injured.. hihihih

Balik tu aku x cek lagi.. sampailah satu hari kat opis tu.. aku nk makan ikan pekasam.. eii yerrr aku paling x suka menda ni.. so memang xde stoklah kt umah.. dijadikan citer aku tnyalah bebudak opis sapa yg ada.. sanggup weh tepon memalam suh masakkan dan bwk esok.. siap suh taruj cili besar byk dgn bwang... part cili besar ni sume terkejut.. aku paling x suka cili sbb aku x suka pedas.. tapi aku bleh makan cii dgn rakusnya.. hahahaha

So semua org, adik beradik pelik dgn aku yg nk makan bukan2.. and waktu ni kat opis tgh galak main pingpong.. aku apa lagi.. ni 1 lg sukan yg aku suka.. dr zaman sekolah lagi selain bola baling and hoki.. cuma bola baling je aku berjaya wakil daerah.. yg lain2 wakil sekolah je.. hoki lagilah x g memana sbb aku x serius sgt waktu dulu.. aku pun dgn slumbe main dan maindan mainlah pingpong tu..

Dalam satu minggu before aku tekad nk cek still ada game futsal juga.. apa lagi aku main gak dulu.. waktu tu hati dah 100% kata aku pregnant.. and balik ni aku ingt nk terus beli UPT TEST tapi aku x beli.. esoknya aku g keje kawan2 bising suruh aku cek.. and period aku memang masih belum lewat.. sbb tu aku cam malas2 nk cek.. aku g lah beli

Test kat opiss je pun.. and result +tive.. Hambekk............. masa aku nampk 2 line tu.. aku terkedu.. blur... soklan pertama aku tnya pd diri aku "sediakah aku kali ke2 nk beranak" trauma sehh..

Kalini result tu x sesuprise masa rayyan dulu.. masa rayyan agak lambt gak lah dpt so excited tmbh2 anak 1st.. siap dh mittens baby dgn pacifier aku letak dlm kotak cantik2.. pg2 kejut en suami sambil menangis.. tunjuk kotak tu and dia tanya "awak buang tebiat ke" bila aku tunjuk reslut UPT test kami sama2 seronok x terkata.. kali ni aku just call dan kata "abg, ayg pregnant" en suami bleh gelak.. susah nk describe dia seronok atau gelakkan aku sbb kena beranak lagi.. atau dia berjaya dgn jayanya, huhuhu

And aku yg rasa cam betul ke pregnant.. aku cek kali ke 2 esok pgnya.. result still sama.. aku tunggu lagi and lastly aku g clinic tok wat pengesahan, result still same..

aku mabuk sgt teruk.. huhuhu kalah masa rayyan dulu.. mkn pun menda pelik2.. nasib aku still x mkn betik and pisang.. hahhaha org2 yg mendoakan aku ngidam menda ni still x berjaya ok.. hahaha aku memang still x bleh bla dgn benda 2 ni.. hihihi

Raya time perut aku dh nampak besar even baru 3 bln time tu.. balik kg sume heran.. baju raya pun kena cr baru siyess memang x muat.. aku senang kena gastrik.. heran2..

abes raya aku xleh tahan dh.. gastrik melampau walupun aku x mkan angin2 sejuk2 pun raya kalini.. ketupat palas feveret akupun.. aku tgk je,, lemang pun aku x pandang.. sedihh
aku g clinic sendiri sebb sakit sgt perut ni.. doc scan and resultnya................. TWIN.. uishh zap... aku menangis kat klinik x hengat..waktu tu aku dh 4 bln.. nak taknak malas2 gk g buat buku merah... and stat dr tu aku berusaha menguatkan mental dan fizikal yang aku bakal ibu pada si kembar...

Semoga anak2 mama lahir dgn sihatnya.. x sbr pun ada,, takut pun ada,,, soklan yg selalu bermain di fikiran mampukah aku,,, aku yakin tuhan beri ini semua pada aku sbb aku mampu .. TQ Allah s.w.t

No comments:

Post a Comment