Thursday, October 20, 2011

kerja...kawan2...kenangan..


Salam..

Today aku nk bukak , kupas topik about 3 things yang aku lalui setiap hari akhir2 ini...


1stly KERJA : sebenarnya aku pun tahu and setiap hari kerja memang x lari dri kehidupan aku.. kerja kat opiss sampai pencen... kerja kat umah sampai hayat yang ada dan terlarat.. apapun sume tu Pahala.. dan Rezeki serta rukun rumahtangga... kadang2 penat dan aku mengaku seringkali aku mengeluh.. aku cuma manusia biasa bila penat rasa nk mengeluh tu sentiasa ada.. Ya allah kuatkanlah tenaga hambamu ini..





2ndly KAWAN2: aku pun xtahu kenapa sejak akhir2 ni nak cari kawan sejati sangatlah susah.. sampaikan aku rasa mcm 'wujudkah kawan sejati di abad ini" bukan apa.. aku terluka,kecik hati, sakit hati, marah tapi aku diam sebb apa aku pernah jadi kawan dia kalau aku burukkan dia macammana dia burukkan aku so maknanya aku sama mcm dia.. huishh cuma rasa hormat,respect takde kot,.. sorriiiiiiiiii walaupun xlah terukpun dia kutuk tapi as a BFF ko kena ingat yang hidup ini bukan utk ko ngata dan ko umpat kekukrangan manusia yang kau reka di dunia rekaan kau sendiri.. semoga kawan2 lain yang bersamaku ambik iktibar.. peraturan seorang kawan karib bukan sewenang-wennagnya diambil enteng... i love my freen



3rd KENANGAN : kenangan mengusik jiwa.. entah kenapa.. sejak akhir2 ni mcm2 kenangan mengimbau memori... senyum sorg2 dibuatnya yelah.. teringat zaman bercinta, kena ngorat, dunia kegelapan opsss.. hihihi tapi semua tu yang mengajar aku erti dewasa.. erti kesabaran dan aku jadikan ia pengalaman paling berharga,, dengan kenangan itu aku menangis, aku tersenyum, dan aku derita tapi alhamdulillah tuhan kurniakan aku pelangi selepas hujan,. kerana berbekalkan kenangan itu aku semakin bijak melalui liku-liku hidup selepas ini... Kini kenangan itu sentiasa aku abadikan sebagai pengajaran paling berharga.. kenangan pasal Cinta yang membuatkan aku sabar, gembira, derita pengalaman pasal kerja yang membuatkan aku Puas, Selesa pengalaman mengenai personaliti yang membuatkan aku tabah dan hepi dgnn life aku skrg...
Alhamdullillah Ya Allah.. kau kurniakan aku kehidupan yang semakin hari semakin baik.. sebb aku semakin bisa tersenyum dgn kehidupan ini disamping suami,anak dan keluarga tersayang.. aminnn aku redha jika ada dugaan lagi selepas ini.. kerana aku sedia hadapi nya.. aminnnnn


No comments:

Post a Comment