Friday, July 8, 2011

650cc VS 1.6CC

salam....

Harini sedang drive tetiba aku tergerak hati nk buat entry berdasarkan tajuk di atas.. KENAPA??? coz aku nk cerita mengenai Mentaliti atau sikap manusia ..maybe segelintirlahkan...

Macam biasa rutin harianku.. aku akan pegi keje drive sendri menaiki CLK 650cc aku tu... (cute little kancil) sepanjang hari isnin - khamis.. tapi beza untuk hari jumaat aku akan drive MR PE 1.6cc aku tu... (apa dia..Persona Ellegance je) ... beselah hari jumaat rehat panjang... langkah pun panjang lah.. leh bwk member2 memanjangkan kaki.. hihihi tpi bukan cerita panjang kaki tu..

1stly aku nk cerita beza manual dgn auto.... aku rasa lebih besh kalau bawak manual.. gempak je kt highway.. rasa macam racing.. hihihi auto erm bila jammed syoklah.. hihihihi... tapi nk comparekan 650cc dgn 1.6cc boleh pikir sendri mana yang beshh...

2ndly... apa yang korg rasa bila tgk org bawak kancil e.t.c yang cc kecik seng ckp kete kecik....
dan apa korg pandang pada org yang bwk kete besar... ok lah.. cerita yang aku nk cerita adalah beza pandangan kete2 lain pada apa yang aku dh rasa skrg..

bila bawak kete kancil.. selagi boleh kete2 besar yang lain nk himpit.. terus terang aku ckp aku paling sakit hati dgn org yang bawak ESTIMA.. sepanjang aku ada lesen memandu.. tak pernah lagi aku jumpa org yang naik ESTIMA bawa kete mcm pemandu berhemah.. so.. mintk maaf lah statement aku kalo menyentuh hati org len yang bwk Estime.. hihihihi

Sampaikan kadang tu.. aku terpaksa beralah hampir 5 kali dalam masa 15min nk g keje dr rumah ke opiss... kali ke 6 aku rasa ..... pepaham sudah automatik hati & perasaan jadi panas, yakni #%^$%^&*( kuar dri mulut.. aduhhh dah dosa2 pagi2 nk cari rezeki... hihi
Bukan setakat yang himpit, ada yang dok cucuk belakang,ada yang dok hon, ada yang dok masuk simpang x bg signal.. haluuu saya bawak kancil pun kdg tu lgi laju dr kete awak... tapi awak fikir awak besar, so jalan raya mcm korg yg punyakan...

mcamana dgn kete besar plak.. .. lain rasanya, walaupun aku hanya memandu Persona Ellegance B-Line yakni yang paling biasa je.. tapi kalau kat jalan raya tu,, xdepun perkara2 yang aku nyatakan di perenggan atas berlaku .. heran.. sehinggakan kadang tu saja aku nk test bawak lah slow depan kete jenis BMW sikit pun dia hon,x cucuk,x bg highbeam... korg rasa kenapa...
Memanglah aku ni pemandu wanita.. tapi aku xlah serupa segelintir wanita yang kdg2 aku pun heran.. dok pakai kete make up gile2.. sport rim kilat2 tapi bila bawak kete, signboard lalu lintas pun sume x nampak.. haluuuu jgnlah korg yang wanita2 bawak kete(bukan semua mungkin segelintir je) jatuhkan nama pemandu wanita.. plz ikutlah rules jalan raya.. bila jln tu jln persekutuan jgnlah amik lorong laju...pastu bawak 20km/j aduhaiii ... (selalu kena kalau mcm ni)

So conclution nya.. Setiapa manusia berbeza pandangan.. kdg2 kita x sedar kita sebenarnya hanya menunjjukkan kebanggaan diri dan bermegah-megah.. dan boleeh jadi aku pun dlm ms yg sama x sdr aku pun boelh jadi bersikap sebegitu. ini hanya pandangan... don't be seriuos sgt k..

No comments:

Post a Comment