Thursday, January 22, 2015

Tiada lagi tok ....

Salam
Sedih.pilu.terkilan yess everything yg ada kt hati ini... saat kami tgh sibuk dan teruja sbb mil and fil nk berangkat ke tanah suci menunaikan umrah . Kami dpt berita paling sedih...
17hb 1 2015
Tok sakit tenat.. pagi tu diberitakan tok masuk hospital.. tanya dekat cousin husband.. kesihatan tok is bad.. waktu tu nak tido pun x lena.. husband pulak outstation.. mcm2 plak perkara berlaku kt site.. sejam sekali aku terjaga.. kejab2 mimpi buruk2.. hati ni gelisah... kebetulan 18hb 2 2015 kami adakan kenduri utk parents in law pergi umrah.. so bincang dengan en asben.. after kenduri kita trus balik kulim.. but.. bad news again.. after en asben sampai rumah fil masa tu kenduri dh mula hampir sejam.. kereta pulak buat hal.. rasa mcm x sedap hati.. kenduri pun rasa mcm sayu2.. semua hati risaukan tok dia hospital..
18hb 2 2015
Dapat info tok nazak.. hati semakin gelisah.. bincang dengan asben.. nak naik kereta apa ni nak balik kulim.. hati nk sangat jumpa tok.. rs mcm akan ada bad news after ni.. oh tuhan selamatkanla tok..
3.10pm 18hb 2 2015
Dpt panggilan dr pakcik.. tok dah tiada.. subhanallah dengan tetamu yg masih ada.. everything jadi senyap... aku yg tgh bungkus makanan rasa sayu... asben lg sayu.. semua org nangis.. semua org termenung.. aku??? Aku rasa 1 kehilangan terbesar.. dr kecik aku teringin nak rasa ada tok.opah.nenek.wan apa sahaja.. tp x kesempatan.. bila kahwin dengan en asben.. aku dpt merasa mempunyai tok.. tok pompuan..
Before ni tiap kali dia peluk cium 2 pipi aku.. aku akan menangis.. rasa mcm disayang sangat.. tapi kini... dia dh xde.. dia pergi utk selamanya... dia dh tiada.. pilu sedih sgt.. terkilan lebihnya.. aku x dpt tgk dia wat kali terakhir. Tipu kalau aku x terkesan .. berhari aku tido bermimpikan dia.. bertemankan nasihat2 dia.. berbekalkan senyuman dia...
Igt lagi dia pernah tgur aku pasal solat.. aku mmg rasa malu sangat... tp mmg aku terima.. aku cuba ubah.  Kebetulan masa tu aku merajuk dgn en asben.. tok igt aku marah dia.. masa nak balik tok peluk aku sambil nangis.. tok cakap.. tok bukan nak marah or malukan aku... terus aku nangis.. aku ckp kt tok.. x pernah sebesar kumanpun ain nk kecik ati dengan tok.. setiap apa yg kuar kt mulut tok semua bg ain adalah yg terbaik.. masa tu rs bersalah sangat.. mesti before tu tok igt aku marah dia and dia berkecil hati.. sumpah tak terniat langsung di hati aku.. rasa terngiang ngiang dlm minda aku.. nasib tok faham.. tok peluk erat2 and tok cium aku.. tok suruh jaga anak dan suami baik2.. jd cth kat anak3..
Tok... toklah nenek yg ain ada... yg ain selalu rasa happy bila tok ada... tok yg paling sporting... tok yang paling byk nasihat.. tokla yang punyai pulut inti paling besh kat dunia... tapi kini... tok xde..
Semoga tok ditempatkan org2 yg solehah... al fatihah buat tok...
I missed you tok..
18.02.2015 : 3.10pm

No comments:

Post a Comment