Tuesday, January 21, 2014

Throwback : Rifqi Iffat demam

Salam..

i akan cuba abeskan post2 yangtertangguh sangat2 lama,, krng dh tua xde plak nk kenang2 saat2 ini semua hiihi..

selepas masuk taska baru iffat agaknya x tahan dengan aircond kot.. iffat demam.. demam teruk.. x pernah lagi demam camni.. aku kalini try pergi klinik 1malaysia.. konon2 nk menyokong lah kerajaan ni.. huh! LAST2 x sihat2 pulak si Iffat ni.. lebih 3 hari.. makin teruk.. sampai mengigil bagai.. last2 aku bawak g Klinik Kesihatan Presint 9.. masa aku bawak badan Iffat memang dh panas, bahkan dh menggigil .. aku suh dia cek Tempreture dlu.. dia bersungguh suruh aku g makmal ambik darah dlu.. kat Makmal je dh 15min.. tpun nasiblah x ramai orang.. pastu dh settle pergilah cek kat temperature sekali hambek 40'c.. panas wehh.. terus g sponge utk hlgkan panas.. and masuk ubat punggung, pastu ambik Nebulizer..

after tu kena g Xray plak sbbreport darah x cantik. darah putih tinggi.. (kalau kita x sihat mmg sel darah putih tinggi) kata Dr pakar lah.. huhuhu

last2 kena refer ke Hospital Putrajya,, akupun dok balik kelamkabut kemas rumah,, packing baju aku dan iffat, susu semua,, pastu g lunch .. dengan en asben.. last2  terus pergi hospital lkat emergency.. nasib x kena tahan wad sebab iffat aktif, makan susu pun semua ok..

masuk hari ke 5 aku dh susah hati..demam x kebah2.. hhuhu pastu aku dok pujuk en asben g cek kat pakar an nur..... tambah2 iffat pernah g cek kt sana.,,

lega bila dgr penjelasan dctr,,



No comments:

Post a Comment