Monday, March 11, 2013

Dia memang sengal

Salam

harini ada bengkel Fail meja.. entahlah pepagi mood aku dah terusik dan rasa sakt hati.. sebenarnya entri ni sama je dgn entri yang aku penrh hapdate before ni dekat entri ni memang entri yang kali ni pun kaitkan dengan orang sama..

aku hairanlah dia ni pesal.. pesal buat kerja mcm x reti.. plsslah jaga kerja ko tu betul2 supaya org x nampak keje ko dgn jawatan ko tu x sesuai and x sepadan langsung.. plslah.. aku kekdang sampai rasa cam nk hempuk je buku lima aku kat kepala en z ni.. grrr.. dia x rasa ke yang keje dia tu tunggang lannggang.. ha tengk aku taip bila marah memang typo2.. dah sampai mlas nk backspace dah ha..

Harini pepagi plak tu dh start cr pasal.. bg keje tapi x explain btul2 dia nak org nampak aku plak wat keje cam x reti wat keje ke apa.. dia ni aku pasan suka buat org lain jd kambing hitam.. suapaya keje dia nampak cam perfect je,, bila teruk bio org bwh dia kena.. x ke sengal tahap cipan.. huh!!

Aku x taulah dia ni camana blehj d eo.. kata sbb lulus kpsl tapi sengal je aku tengok.. huh!

apa yang aku nk rumuskan yang menyebabkan aku marah sgt adalah :

  • Dia x tau keje apa dia nak buat
  • Dia x reti nak follow up keje dia
  • Dia x reti nk kemaskini susun galur keje dia
  • Dia x reti nk create event, meeting, discussion apapun
  • Dia hanya tahu tempah blik meeting,tempah makan, edar memo yang paggil dtg, isi zero

Korang tahulah kan, if kita nk jd urusetia kena make surelah perisian apa yang kau nak and bentangkan dlm bengkel tu.. ni ko panggil semua unit berlainan pastu ko fokus cerita kat unit ko.. unit org lain tu nk wat pe.. kalau ko bleh wat time table setiap unit kan baguss.. so setiap unit pun leh fokus apa keje dia.. apa dia buat.. dia pun x sakit hati..

Pastu before start bengkel tu, ko edarlah memo, mintak output, input, perisian apa yang ko nak., kumpul semuanya before bengkel bermula supaya ko pun x teragak-agak nk bentang..

Aishh dah mcm aku plak yang mengajar eo aku ni ha.. tapi aku rasa dia ni jalan je laju mcm org bawak bas. hakikatnya dia wat keje mcm tabur padi kat ayam.. ayam dtg laju2 patuk makanan kenyang bla.. sapa faham.. hahahahah aku dh kuar perumpamaan dah ni..

Aku tahulah diani ayah pen yang bg arahan bawah langit.. aku x kisahpun if keje dia nak aku buat tu memang skop aku.. tpi punyalah dia takut dengan aku sampai sanggup tinggal je keje atas meja aku tanpa apa2 arahan.. kalaulah aku wat x tahu sbb akupun x tahu sp letak.. pastu dia plak tanya benda tu depan boss aku.. korang rs apa aku nak jawab, xkan aku nk jawab "eh en z ke letak" hello bukan setakat perkara tu malukan dia, bahkan malukan aku depan boss.. *tepuk dahi*

Pastu dia ni suka kenakan staff bawah dpn boss.. kekdang boss besar x heran pun benda tu tapi dia suka tetiba tanya "ha ain.. apa laporan bla bla bla" sdgkan terang-terang aku x buat laporan dimaksudkan.. huh!! memang siall dia ni..

Pastu time orang sibuk2 dia selalu hilanglah, mcm lah, el lah..

Adoii sapa2 nk eo mengisi jawatan eo tempat korang, kutiplah dia ni oii.. x sanggup aku nk tengok muka dia.. kalau pandang dia aku rasa cam nk lumat2 cili api.. huh!!!

2 comments:

  1. Ha entri sblm ni aku ade bace ko cite pasal ni.. betul la ape yg ko tulis tu. FYI, kat sini bila meeting, xdenye kerani nk buat utk aku. Aku sendiri la buat fail, jemputan, jamuan, minit, hah A-Z smua aku lah! Bila meeting lain pun derang buat fail bla bla bla tapi tang minit mmg aku lah! pesan kat EO ko tu, jgn baru status EO nk blagak mcm AR.. blajo2 buat sndiri keje tu. buat malu kaum EO je..cisss..

    ReplyDelete
  2. Yang terlatest : ada gak org atas sound dia "knp tak wat time table by unit " dia bleh ckp "ha bagus gak idea tu" wehh !!! aku pun bleh terfkir xkanlah ko x leh fikir.. memang dia ni sengal.. sengal sengal

    ReplyDelete