Sunday, December 11, 2011

Mothershooters- Taman Tasik Perdana

Salam..

Entri ni nak cerita pasal kepuasan aku pada hari sabtu lalu,, hahahha.. Buat benda yang aku sendiri nak buat sekian lamanya tapi x berpeluang.. lastly en Suami pun dah OK.. and the besh part sabtu lalu aku memang settlekan semuanya sendiri.. cam bujang je rasa sedangkan perut dh kedepan...

Memula aku dah rasa mcm x jadi nk join this xtvty , sebb en suami plak x dpt temankan,, actuallay aku pun risau, yelah dahlah x kenal pun sapa2 yang join menda ni pastu kat area2 KL plak tu.. kena drive sndiri.. Pasal Rayyan dah settle sebb anak sedara aku dh tlg take over jaga Rayyan.. huh!

Tapi En suami Kata " ayg pegilah, GPS kan ada, byk Landmark yang leh sampaikan ayg kat sana, dah ada peluang nk pegi, pegilah.... kawan leh cari kat sana, entah2 semua pun bukan org yang dah biasa kenal" yess akhirnya aku tekad pegi jugak.. so alhamdulillah dengan Fasi yang ok, kawan2 pun memang umph.. x sbr plak rasanya nk gi outing ke-2 dan ke-3.. lepas ni boleh ambik gambar anak byk2... yang lebih cantik..

Kali ni belajar still Guna Auto lagi.. ye lah masing2 totally basic 0 atau ckp2 makan,, hahahaa.. dia xplain about basic setting, histogram tu apa, ISO tu apa, Metering tu apa, And apa benda function2 kt kamera DSLR tu yang byk2 tu.. hahahahha Fasi memang x kedekut ilmu, Walaupun waktu tu aku siap kata " Kat mana nak cari Metering ni".. hahaha.. bukan aku sorg bleh kata majoriti hanya tau pegang kamera tangkap gambar.. so xde lah rasa segan sgt..

Dan antara hasil gambar yang aku tembak mendapat pujian ... Dan yang aku pegang kata2 Fasi tu "If u nak tngkap gambar Baby adalah menjadi kesalahan menyuruh Baby itu senyum,,,, hahahhaha" bukan selalu kita suruh baby senyum ke,, " biar ia neutral dan punya cerita" gambar yg cantik bukan pada hasil kita edit tetapi yang kita cuba composekan... seeeeee ....

hahahahha Komuniti Lensa maya memang terbaik......

ni MIA ... kena puji dgn tembakan pertama pd MIA,.. sweet kan dak ni


NI Firas... gambar ni dr atas cuma lagi besh fasi kata kalau dpt muka dia.. tapi Firas x nk tgk aku


yang ni aku lupalah nama dia.. sory dak comey.. hihihi tp aunty suka gambar ni tau..



MIA lagi.. sweetkan

Ada banyak lagi gambar2 yang aku nak share tapi.. Lembam gile nak download..Antara gambar aktiviti yang ada sepanjang menembak tu.. lehlah tgk kat Link ni...


and kalau nk tgk picture yang aku sndiri tembak


Lastly... pasni akan ada 2nd and 3rd outing for mummies.. x sbr nak join lg. hope x kena lah time bersalin ke pantang ke.. hihihi ;)

p/s: Rasa mcm nk D7000 je time 28.12 nanti,, rasa2 en suami nk bg tak.. hahahah (mimpi dimalam harilah ko ain)


No comments:

Post a Comment