Tuesday, February 18, 2014

Family Quality Time : Langkawi :13hb.2.2014 - 15hb.2.2014

Salam..

yuhuuuuuuuuuuu besh part sgt entri ni uollsss (dh 2 hari entri aku terstop sampai ayat depan ni ).. Punyalah maalas nk hapdate kan.. aishhh ,,,

oklah last year dlm bulan 12 camtu aku gegtalalah g bukak rumah peranginan persekutuan .. rumah apa. oklah pada yang x tahu.. ni rumah utk kakitangan gomen.. yang mana kalau gomen nk g bercuti dapatlah murah skit.. tetiba ada plak kosong kat  Langkawi.. (Federal Villa a.k.a Holiday villa) ha ko tengok.. sinila aku rasa hotel yang paling ummph!! mana taknya bayar just rm55 satu mmalam.. tapi hotel standard bilik holiday villa rm330.. ha ko tegok untung ke rugi agak2...

oklah melalut dh ha.. so aku pun discuss dgn en asben..nk bawak bebudak tu.. so bermulalah perancangan kami.. dari booked ticket flight.. kereta sewa.. and semua2 yang berkaitan dengan percutian ni.. nasib baik ada beberapa member yang tlg aku dok cari kete sewa murah.. thanks sgt2 kat k.Julia... aku ambik kereta sewa dekat member dia.. Kak Zarina Puat dari LETS GO TRAVEL LANGKAWI company... aku ambik sekali pakej island hoping nya... jom kita review apa yang berlaku :

Before pergi kasi prepare benda2 ni.. asing siap2 supaya duit x tercampur, bajet x lari

Duit untuk Entry tempat2 ni ha : Ni bajet dari aku

Duit sewa kereta dgn island hoping : ni bajet en suami

Duit makan tapi ada banyak lebih

Boarding pass masa nk pergi

Surat nak checkin from BPH

Monopod dgn shutter untuk berselfie

Naik ERL
13.2.2014 : 6.20am : Putrajaya Sentral

Bangun pagi gagah kejut anak2 semua pukul 5,15pg.. aku sempat bakar roti sosej berkeju.. wahh nama gitu. utk breakpast sebab rasa x sempat nk breakpast kat KLIA.. bawak anak ramai ni ha.. mana sempat nk bekejar kesana sini.. so kami cb rancang.. sampai KLIA, checkin luggage and trus duduk kt kerusi makan breakpast..

Naik Malaysia Airlines...
13.2.2014 : 8.35am : KLIA

Pengalaman pertama la bgi bebduak ni naik flight.. serius bila anak berderet ni bukan senang woo nak handle.. rasa naik2 je darah ni ha.. rasa ringan2 je tangan ni ha.. aku dh siap jeling2 je anak aku ni ha.. bila depa bantai berlari x hingat keliling tempat nk cek beg tu.. grrrrrrrr dalam tempat menunggu lagilah..

Ini kepala nya.. apa dia buat semua adik2 ikut

Ini budak dapat makan.. sonyapppp

Si kembar kapal baru nk terebag depa dah zzzzzz

Budak ni berlagak weh.. mcm dh biasa naik flight.. makan kacang dgn air oren siap x bg aku sikit pun

Landing

Excited dh sampai

1; Underwaterworld Langkawi
13.2.2014 : 12.30pm : Pantai Cenang, Langkawi

Ni tempat first kami pergi ,, sebab kami sampai awal.. ambik kete sewa, isi minyak, usha hotel and terus g sini lepas makan t/hari.. sebab checkin lambt.. kul 2pm// so masa2 yang ada kita settle jalan sini..

Checkin Hotel
Federal Villa hotel Langkawi
13.02.2014: 2.00pm :Pantai Cenang

Petang tu kitaorang dok relax2 kat bilik.. dalam pukul 6.00ptg camtu g makan kat tepi laut area tepi lapangan kapal terbang.. sambil makan laksa and minum air kelapa.. buat pengetahuan korang2 semua aku tengah demam tau time bercuti ni.. uwaaa sadisss woooooooooooooooooooooooooo

Island Hoping
14.2.2014 :9.00am-12.30pm : Pantai Tengah

Yang ni.. travel agent yang datang pickup kat hotel.. so xyah susah2 nk g pantai mana.. so sampai pantai tunggu boat datang and go...

Cable Car
14.02.2014 : 3.00pm : Telaga tujuh

Petang tu plak kami decide nk g cable Car.. terus terang kata cuaca kat sana. masya allah panas sangat2.. suhu 32 ke 34'C.. memang panas.. berbahang wooo.

Balik dari cable car tu kami mandi pool je.. sebab nk santai2 rehat2 je.. mlaam pun makan nasi bungkus je..

Federal Villa
15.02.2014 :8.30am : Mandi Laut

Dataran Helang
15.2.2014 ; 3.00ptg ; Pekan Kuah

Sebabkan aku extend kete sampai pukul 6.00 ptg/. sbb flight malam.. so aku decide g pekan kuah. nk g borong coklat .. settle borong coklat.. g lepak taman depan dataran helang, sbb Ryan x mau pakai pampers so aku kena standby g toilet.. sebab dia nk terkucil senang.. so lepak2 kat dataran helang..

Airport Langkawi
6.00pm : Padang Matsirat :Langkawi

Sebabkan pukul 6.00pm dh ada katsini.. so aku g lah mandikan bebudak sbb flight delayed sampai kul 10pm. patutnya kul 9pm.. bebak aku mandikan, pakai baju lawa2. hensem2.. aku dgn asben dok tukar baju. lepak sambil makan2 kat airport sampailah waktu nak balik.. bebdak dh start meragam sebab dh letih nak tido.. dok lah riuh ajak balik..

Lastly kami pun balik.. yahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

notakakidijarimanisaku :

* Sapa ada anak kecik atau anak ramai, x payahlah nak g Tasik dayang bunting tu, kalau nak pergi gak xyah lah sampai ke tasik tu. duk jelah kat jeti.. aku menyesal wehh sebab tangga and jauh.. masa nk uturn balik kena naik tangga dan aku kna dukung kembar, laki aku dukung Ryan.. malam sakit betis sampai ke harini ni dia punya penangan.. uwaaaaa
* make sure korang kena perancangan teliti tambah2 bila melibatkan flight , masa and duit.. bila anak kecik ramai ni.. xyah lah nk sopink beria ni...
* jgn pegi musim panas cam aku pgi ni.. sbb panas sesangat, kesian kat anak2..

tapi kalau uoolssss pergi honeymoon lantaklah.. ini kalau yang hak anak2 kecik cam aku ni ha.. huhuhuhuhu tapi ada satu cerita sedih psal flight.. kta jumpa kt entri lain ye.. huhuhuhu sedih woo sdih....

1. salam ...
    nak tanya sesuai tak gi island hoping bawak anak2? kite pun anak 3... :)
    takut pulak kot boat tu laju ke ape...

2. Ok je naik boat tu,, siap bebudak xnak trun.. cuma tasik dayang bunting ti xyahlah sampai ke tasik.. haha saya serik.. jauh sungguh.. pergi bdk2 nkla jalan bila patah balik semua xmau.. jenuh kena dukung..